Reakció egy reakcióra
Sugár János az MKE Intermédia Tanszékének vezetője reagál Eperjesi Ágnes írásának egyik állítására.
Sugár János az MKE Intermédia Tanszékének vezetője reagál Eperjesi Ágnes írásának egyik állítására.
Eperjesi Ágnes képzőművész reflektál a “Továbbélő aszimmetrikus viszonyok. Érezze megtiszteltetésnek: egy könyv, több történet” címmel hétfőn megjelent írásunkra.
Amikor ezen a cikken elkezdtünk gondolkodni, akkor még úgy tűnt, arról a könyvről szól majd, amely egy izgalmas kortárs művészeti projektet örökít meg, illetve ír körül. Aztán a könyv megjelenése felszínre hozott újabb történeteket.
Lopott időben, altatás után, kora hajnalban, vonaton, vagy épp játszóterezés közben a Jelenlétem evidens című kiállításról gondolkodom. Tele vagyok ambivalens érzésekkel, ráadásul az idővel és a szerepekkel is folyamatosan zsonglőrködöm. Rossz anya vagyok-e, hogy cikket írok az anyaságról, amikor a gyerekeimmel is lehetnék?
A groteszk, a fantasztikum mesterének művészetét bemutató tárlat a Szépműben szemlélteti azokat a szellemi áramlatokat, vallási elképzeléseket és művészi kifejezésmódokat, amelyek hatottak az életműre. Továbbá azt is hogyan illeszkedik előképeivel, forrásaival, hátterével, párhuzamaival és utóhatásával a művészettörténetbe.
Művészeti esmemény művészek nélkül? Nem egészen. Bár civil kollektívák, aktivista csoportok, alkotóközösségek a főszereplők, itt nagyon is a művészet eszköztárát használják csak nem éppen a művészet galériás-múzeumi értelmében. Ahonnan az idei documenta táplálkozik, az a társadalmi konfliktusok terepe.
Maurer Dóra művei egy egyszerre lehetséges és lehetetlen, művészi és matematikai térben lépnek működésbe – mondta Mélyi József a művész kiállításának megnyitóján a győri Torula Művésztérben. Most a megnyitó szövegének a szerző által szerkesztett változatát közöljük.
Egy új kulturális politikai iniciatíva jegyében az államnak csak olyan kulturális terméket kellene támogatnia, amely azt az üzenetet közvetíti, hogy a világ legjobb dolga magyarnak lenni. Valamint azt is megtudhattuk, hogy a normalitás szigete vagyunk. Kultpol vezérfonalak az elmúlt hetekből.
A Dél-Afrikában élő neves amerikai fotográfus képei sokkal inkább arról szólnak, amit a művész önmagán belül érzékel, és nem arról, amit önmagán kívül.
Azt art informelt bemutató eszmefuttatás Sipos Aliz Menta, a Vízivárosi Galériában június 1-től 22-ig megtekinthető Nihil című tárlatának megnyitóján hangzott el.
A tárlat középpontjában a művész négy évtized óta legnagyobb méretű, új, helyspecifikus munkája áll.
Második kiadásban jelent meg a Fortepan Masters, Barakonyi Szabolcs 333 fotót tartalmazó válogatása a Fortepan mára már több mint 150 ezer képet tartalmazó gyűjteményéből. A pompás album maga is műtárgy.