
Idő van – A mű heti ajánlója
E heti válogatásunk többsége kapcsolódik az idő tényéhez és súlyához: „idejét múlt” fotótechnikai eljárás és régi idők fotói; évszázados arisztokrata wunderkammer és a száz éve született Reigl Judit.
E heti válogatásunk többsége kapcsolódik az idő tényéhez és súlyához: „idejét múlt” fotótechnikai eljárás és régi idők fotói; évszázados arisztokrata wunderkammer és a száz éve született Reigl Judit.
Nem először és bizonyára is nem utoljára történik meg az, hogy egy művészetében következetes, építkező, szellemi szabadságáért és művészi víziójáért az anyagi biztonságról – de legalábbis egy kényelmesebb életről – lemondó alkotónak az életműve utolsó éveiben vagy halála után fénylik fel igazán. Akkor lesz szélesebb körben ismert és keresett, műveinek akkor lesz magas az ára, amikor ezt a művész már nem, vagy csak nagyon rövid ideig tudja élvezni.
Az egykori Jugoszláviában született, 77. életévében lévő szerb performanszművész legmegrázóbb akcióit elevenítik fel a brit fővárosban.
Nemcsak megmosolyogtató és elgondolkodtató stilizált kerek és buja figurái, hanem az amerikai katonák által elkövetett Abu Ghraib-i fogolytáborban történt kínzások megfestőjeként is világhírű volt a 91 éves korában tegnap elhunyt kolumbiai művész, Fernando Botero.
A Hamburg graffitikultúráját körbejáró kiállítás sokkal többről szól, mint a város „színessé válásáról”: az előző évezred utolsó két évtizedének európai szubkulturális korrajzát és életérzését mutatja be.
„Mindig is a provokáció, a botrány, a polgárpukkasztás vitte előre a művészet összes formáját. A provokáció hiánya a jólfésült, konformista szalonművészet, amelynek egyik irányzata az itt »cukiságnak« nevezett minőség.”
A karibi szigetország új büntető törvénykönyve előírja, hogy a kubai állampolgárok két évig terjedő börtönbüntetéssel sújthatók, ha a közösségi médiában a kormányt kritizálják, független kulturális tevékenységekhez külső finanszírozást fogadnak el, vagy olyan tevékenységekben vesznek részt, amelyek a kormányzati műveletekbe való beavatkozásnak tekinthetők.
Breuer Marcell építész fia eladja a Massachusetts állambeli Cape Codban épült családi nyaralót, mely egyben a világhírű építész földi maradványainak is végső nyughelye. Egy alapítvány gyűjtést szervezett, hogy szakmailag biztos kezekbe kerülhessen, és eredeti, közösségépítő funkcióit is megőrizhesse a különleges, a Bauhaus Gesamtkunstwerk-eszményét megvalósító ingatlan.
Nyárutó és őszelő határán – midőn, ahogy megy „a nevetős”, és jön a másik „komolykodva” – számos letisztult gondolat születhet akár múltról, származásról, hovatartozásról, családról. Ezekhez találni inspirációt eheti ajánlónk programjai között.
„Nem vágom miért, de nagyon megható volt ez a kiállítás! Gratulálok! Petőfi for President!” „Rosszindulatú az egész kiállítás, megint volt egy ürügy, hogy a sajátjainkat leszóljuk. Szégyen!” Milyen fotókiállítás az, amely ennyire ellentétes érzelmeket (és vendégkönyv-bejegyzéseket) tud kiváltani a látogatókból?
A Lehetőségek Tere fiatalokat megcélzó kulturális-oktatási program és közösségi tér, mely 2021. szeptembere óta működik Budapesten, a VIII. kerületben, a Práter utca 63. alatt. Az indulás óta eltelt két évben kialakult egy határozott programkínálat és megszerveződött egy közösség, melynek célja, hogy kérdések felvetésére ösztönözzön a világ működésével kapcsolatban.
Jeffrey Gibson képviseli az Egyesült Államokat a 2024-es, 1895 óta megrendendezett Velencei Képzőművészeti Biennálén. Ez az Amerikai Pavilon több mint 90 éves történetében az első alkalom, amikor egy őslakos indián alkotó szóló showt mutathat be.