Hirdetés
Hirdetés

Szemle

— 4 perc olvasás kiállítás

A szégyen nem az elkövetőé…

Az erőszaknak és agressziónak való kitettség rendszerszintű – olvasható a Budapest Galéria új kiállításának kurátori szövegében. A Páldi Lívia kurátor által rendezett tárlat megnyitóján elhangzott beszédnek A mű felületén szeretnénk nagyobb publicitást adni.

— 8 perc olvasás emlékezet

Tíz éve. „Erős, nyitott, autonóm szellemi pozíció felé” – Nemes Csaba

„A mai helyzet azért nehéz és összetett, mert kellene találni egy olyan kiutat, amely nem egyenlő a feladással vagy a hamis kibéküléssel” – Nemes Csaba képzőművész számos tiltakozó akcióban vett részt 2013-ban, a hazai kulturális politika fordulatát jelentő évben. A mű körkérdésére válaszol, amely 2013-ról, és az azóta eltelt tíz esztendőről szól.

— 7 perc olvasás feminizmus

Én/akt/képek

A Szent Gizella kultuszát építgető Veszprém fontos kortárs művészeti kiállítóhelyén, a Művészetek Házában női művészek és nőművészek kerültek előtérbe ezekben a hónapokban. Szemléletváltás vagy megfelelési vágy az európai uniós értékrendnek? Esetleg magától értetődő döntések, választások?

— 7 perc olvasás emlékezet

Cenzúra, öncenzúra, bioszféra. Interjú Marko Rodiccsal

Marko Rodics a szocializmus alatt meg nem valósított művek fiktív rekonstrukcóit készíti el. Az Ismeretlen Magyar Művész megtalált vázlatai alapján dolgozik, amelyek a soha el nem készült művek terveit tartalmazzák. Aztán erre a művészre “rábukkan” Kubában is, ebből lesz az Ismeretlen Kubai Művész. Persze mindkettő, sőt, mindhárom ő maga. Többrétegű, bonyolult viszony a múlthoz, a jelenhez.

— 4 perc olvasás kollektíva

A sötétségben rejlő pozitív potenciál – Hollow: Aura

“Olyan mint egy crazy after!” – súgja oda nekem egy techno-maratonokon edződött, sokat látott barátunk, és igazat kell adnom neki. Az alaphangulat, mintha valami után lennénk. Posztapokaliptikus, mondhatnánk. És valóban sok minden után vagyunk. – A Hollow ‘Aura’ című performansza (vagy előadása?), a Trafóban.

— 4 perc olvasás kortárs

Visszatér a Luna Luna, az első, művészek által tervezett vidámpark

1987 nyarán Hamburgban egyedülálló „kiállítást” láthatott a nagyérdemű: Luna Luna címmel megnyitotta kapuit a világ első art-vidámparkja. Az eseményt dokumentáló angol nyelvű könyvet a Phaidon jelentette meg az év elején – összhangban a rendezvény újraélesztésére tett erőfeszítésekkel.