Hirdetés
Hirdetés

kortárs

— 4 perc olvasás kortárs

Iráni tiltakozás a Tate Modern kerítésénél

Anahita Rezvani-Rad iráni művész Say Their Names címmel az iráni rezsim által az ősz óta tartó tüntetésekben meggyilkolt áldozatokra emlékező installációt helyezett el a múlt hét végén a Tate Modern előtt. A Tate Modern melletti kerítésére kötözött, távolról akár karácsonyi…

— 1 perc olvasás kortárs

Több mint nyolcszázezren voltak az idei Velencei Biennálén

Hét hónap után bezárt a Velencei Képzőművészeti Biennále. A jelentések szerint több mint nyolcszázezer látogatót hozott be a világ talán legismertebb kortárs képzőművészeti eseménye. A különböző preview-eseményeket pedig további 22.500 látogató kereste föl.

— 15 perc olvasás aktivizmus

Identitása: ellenálló – Ai Weiwei önéletrajzi regényéről

A világsztárnak is nevezett kínai képzőművész és aktivista önéletrajzi könyvet jelentetett meg 1000 év öröm és bánat címmel. A történelem hömpölygő folyamára, s benne a magával sodort emberi sorsokra utaló sor apja, Aj Csing egy verséből való; a könyv pedig bemutatja, hogyan termelte ki Kína XX. századi történelme a XXI. századra Ai Weiweit.

— 14 perc olvasás dekolonizáció

Ilyen szinten vagyunk rabszolgák a saját életünkben. Poszt-documenta beszélgetés, vol.2

Konfliktusokkal terhelt volt a documenta fifteen, Európa talán legjelentősebb kortárs művészeti nagyeseménye a németországi Kasselben. Három szakemberrel ültünk le beszélgetni, hogy értékeljük a média szerepét a konfliktusokban, beszéljünk a németországi és részben a hazai recepcióról, a “látogatói élményről”, a saját tapasztalataikról.

— 12 perc olvasás dekolonizáció

A változás a szemünk előtt zajlik és abszolút radikális. Poszt-documenta beszélgetés, vol.1.

A kasseli documenta eddigi talán legviharosabb kiadása volt az idei, amely június közepén nyílt és szeptember végével fejeződött be. Pedig voltak konfliktusok korábban is, mint ahogy maga a documenta sem probléma nélküli intézmény. A sajtóban a viharok elnyomták mindazt, ami száz nap alatt Kasselben még történt. De mi is történt?

— 6 perc olvasás hetvenes évek

Merünk-e végülis autonómnak lenni?

November 19-ig tekinthető még meg Gink Sára önálló, DLA kutatását összegző artistic research kiállítása a Fészek Művészklubban, ahol archívumok és interjúrészletek segítségével villantja fel annak az organikus kapcsolatnak egy szeletnyi fragmentumát, amely az 1970-es és ’80-as években szorosan fennállt a helyszín és a kísérleti textilművészet alkotói között.