Minden máshogy lesz tegnap – bizarr fotókiállítás a Mai Manó Házban
Rejtélyes művész, rejtélyes gyűjtő, rejtélyes kísérőalbum, meghökkentő alkotások. Különös dolgok, finom ködben. Egy nem unalmas kiállítás képei.
Rejtélyes művész, rejtélyes gyűjtő, rejtélyes kísérőalbum, meghökkentő alkotások. Különös dolgok, finom ködben. Egy nem unalmas kiállítás képei.
Lassan az X generációhoz tartozó magyar alkotók is kezdenek öregedni, sőt, egyre gyakrabban jön fájdalmas hír egyikük vagy másikuk idő előtti haláláról. Nem volt könnyű a pálya eleje, nem egyszerű a zeniten sem, és a következő 20-25 év sem néz ki túl fényesen. Nem, nem volt régen minden jobb, de azért sok minden igen: fiatalok voltak, előttük állt az élet, és körülbelül egy évtizeden át színesnek, nyitottnak és reménytelinek tűnt számukra (is) itthon a világ. Erről – meg sok másról is – szól a Magyar Nemzeti Galéria február elejéig látogatható kiállítása, a TechnoCool. Új irányok a kilencvenes évek magyar képzőművészetében (1989-2001).
64 éves korában meghalt Erwin Olaf holland fotós, akinek szürrealista helyzetekben, élő modellekkel készült finoman megvilágított képei egyaránt szerepeltek a divatmagazinok oldalain és a művészeti múzeumok és galériák tereiben – többek közt a debreceni Modemben is.
A The Guardian számolt be róla, hogy idén a magyar fotográfusnő nyerte el a Kraszna-Krausz Alapítvány Könyvdíját, melyet minden évben a fotózás és a mozgókép egy-egy kiváló teljesítményt nyújtó alkotójának ítélik oda.
Szeptember 4-ig lehet jelentkezni az egy évig havi 100 ezer forintot, önálló kiállítást és katalógust biztosító Budapest Fotográfiai Ösztöndíjra a főváros életét dokumentáló sorozat koncepciójával.
A Friedman Endreként született Robert Capa választott nevére 10 éve – születésének centenáriumán – keresztelték át az Ernst Múzeumot, s a korábban kortársművészeti profilú intézmény kortárs fotóművészetivé vált. A projektre most került fel a korona.
Halas István fotográfus saját életének helyszíneit, hangulatait és főként szereplőit fotózta évtizedeken át. Mi sem áll távolabb tőle, mint a nosztalgia, képei mégis úgy fájnak, mint annak a felismerése, hogy az idő nem fordítható vissza.
A héten Budapesten, a MOME-n tart előadást Jörg Colberg, aki többek között olyan fotográfusi gyakorlatokat kutat, amelyek segítenek fenntartani a neoliberális kapitalizmus óriási társadalmi egyenlőtlenségeit. A Vaterland című új kötete a közép-európait jelent a személyes emlékezet és a mai, aggasztó társadalmi jelenségek tükrében vizsgálja.
A Szent Gizella kultuszát építgető Veszprém fontos kortárs művészeti kiállítóhelyén, a Művészetek Házában női művészek és nőművészek kerültek előtérbe ezekben a hónapokban. Szemléletváltás vagy megfelelési vágy az európai uniós értékrendnek? Esetleg magától értetődő döntések, választások?
Zuzana Pustaiova One Day Every Day című kiállítása a ránk kényszerített és kényszeressé váló rutinokról szól, a mechanikus tennivalókról, elvárt magatartásokról, amelyek belépőt jelentenek a normakövető életbe, miközben ritkán tesszük föl a kérdést: ezt mind tényleg muszáj csinálni?
Képzeljünk el egy vihart, amely megváltoztatja bolygónk mágneses mezejét, elpusztítja az elektromos hálózatokat és így a teljes digitális technológiát. A Napvihar X című kiállítás ennek a lehetséges traumának a feldolgozására keres megoldásokat a Mymuseum Gallery-ben, még április 20-ig.
A Sony World Photography Award idei nyertesének egy olyan képet jelöltek, amelyet AI készített. Ezt maga a művész, Boris Eldagsen hozta nyilvánosságra. Mint mondta, vitát szeretne indítani arról, hogy a mesterséges intelligencia hogyan változtatja meg azt, amit a fotográfiáról, a művészetről, a képről, a látásról gondolunk.