
Meghirdették a Capa Center Budapest ösztöndíját
Szeptember 4-ig lehet jelentkezni az egy évig havi 100 ezer forintot, önálló kiállítást és katalógust biztosító Budapest Fotográfiai Ösztöndíjra a főváros életét dokumentáló sorozat koncepciójával.
Szeptember 4-ig lehet jelentkezni az egy évig havi 100 ezer forintot, önálló kiállítást és katalógust biztosító Budapest Fotográfiai Ösztöndíjra a főváros életét dokumentáló sorozat koncepciójával.
Az idén másodszor odaítélt Kassák kortárs művészeti díjat Fabricius Anna kapta Home is Where Work is című pályamunkájért. A 10 nappal ezelőtt kihirdetett shortlisten Fabriciuson kívül még El-Hassan Róza, Koltay Dorottya Szonja, Vékony Dorottya, valamint Tóth Kinga és alkotótársai: Silvia…
A kiállítás Banksy kedvenc brit műalkotása, Wellington hercegének forgalomterelő bójával megkoronázott lovas szobra mögött nyílt meg.
“A kognitív disszonanciát kizárandó, egyre többen próbálnak normálisként tekinteni arra, ami körülvesz bennünket, egyben alkalmazkodni az új normarendszerhez. Kilátástalannak tűnik, hogy meg lehessen állítani ezt a folyamatot.” Kisspál Szabolcs képzőművész a Szabad Művészek csoport és a Ludwig Lépcső szervezői között is ott volt tíz évvel ezelőtt. Az azóta eltelt időről kérdeztük.
A Friedman Endreként született Robert Capa választott nevére 10 éve – születésének centenáriumán – keresztelték át az Ernst Múzeumot, s a korábban kortársművészeti profilú intézmény kortárs fotóművészetivé vált. A projektre most került fel a korona.
„Jules és felesége nyitott házasságban élnek. A gyerekek ebben a szokatlan, szabad párkapcsolati miliőben nőttek fel, néhányuknak mára már saját családjuk van. A fotográfus eleinte a família és az életükben jelenlévő szeretők adta különös dinamika vizuális ábrázolását tűzte ki célul, mivel azonban Csenki a gyerekek generációjához tartozik, a hangsúly egy idő után áttevődött a fiatalok érzéseire, traumáira is” – Csenki Bianka fotókönyvét Erdei Kriszta mutatja.
A paradox helyzetekkel egész életművében játszó, kísérletező, azokon elmélkedő Szabó Ádám „a fény aktív ellenfelét” materializálja szoborrá – írta a kurátor Szabó legutóbbi kiállítása elé. Interjúnkban az árnyékművek mellett a világpolitika és a honi kulturális közélet árnyékos oldalai is szóba kerültek.
Újraindult és megnyitotta kapuit a felújított Sursock Múzeum Libanonban, alig egy kilométerre a városban felmérhetetlen károkat okozó, három évvel ezelőtti robbanás centrumától.
“A művészi szabadság olyan értelemben mindenképpen beszűkült, hogy nincs esélyegyenlőség, nincs szabad értékverseny és nagyon komolyan lecsökkentek az elérhető források.” Orbán György képzőművész a Szabad Művészek csoport tagjaként vett részt tiltakozó akciókban 2012-13-tól kezdődően, és a Ludwig Múzeum tíz évvel ezelőtti elfoglalásánál is ott volt. Most ő válaszol A mű kérdésére.
Az Andrássy úton, a KOGART egykori épületében nyílik az MBH Bank művészeti intézménye, a HAB, vagyis a Hungarian Art & Business. Öndefiníciója szerint a célja “a hazai és régiós kortárs művészeti szcéna helyzetének elősegítése” lesz.
“Az én szocializációmnak már részét képezte az a tudat, hogy bár az állandóságot hivatottak képviselni, bármikor kicsúszhat az intézmények lába alól a talaj.” – Sárai Vanda válaszol A mű körkérdésére.
Az erőszaknak és agressziónak való kitettség rendszerszintű – olvasható a Budapest Galéria új kiállításának kurátori szövegében. A Páldi Lívia kurátor által rendezett tárlat megnyitóján elhangzott beszédnek A mű felületén szeretnénk nagyobb publicitást adni.