Hirdetés
Hirdetés

kortárs

— 7 perc olvasás feminizmus

Én/akt/képek

A Szent Gizella kultuszát építgető Veszprém fontos kortárs művészeti kiállítóhelyén, a Művészetek Házában női művészek és nőművészek kerültek előtérbe ezekben a hónapokban. Szemléletváltás vagy megfelelési vágy az európai uniós értékrendnek? Esetleg magától értetődő döntések, választások?

— 3 perc olvasás kiállítás

Kihirdették a Leopold Bloom-díj döntőseit

Albert Ádám, Asztalos Zsolt, Dezső Tamás, Fusz Mátyás, Hajas Katinka, Trapp Dominika, Vékony Dorottya került fel a Leopold Bloom Képzőművészeti Díj shortlistjére. Kiállításuk június 4. és július 2. közt lesz a Kiscelli Múzemban.

— 7 perc olvasás emlékezet

Cenzúra, öncenzúra, bioszféra. Interjú Marko Rodiccsal

Marko Rodics a szocializmus alatt meg nem valósított művek fiktív rekonstrukcóit készíti el. Az Ismeretlen Magyar Művész megtalált vázlatai alapján dolgozik, amelyek a soha el nem készült művek terveit tartalmazzák. Aztán erre a művészre “rábukkan” Kubában is, ebből lesz az Ismeretlen Kubai Művész. Persze mindkettő, sőt, mindhárom ő maga. Többrétegű, bonyolult viszony a múlthoz, a jelenhez.

— 1 perc olvasás bezárás

Végleg megszűnik a Paksi Képtár

A paksi képviselő-testület határozata alapján a városi múzeumot átszervezik, és a Paksi Képtár végleg megszűnik. Az utóbbi évtizedek egyik legfontosabb, Budapesten kívüli kortárs művészeti helyszíne tűnik most el.

— 2 perc olvasás fotó

Ez is csak egy nap. Zuzana Pustaiova képeiből

Zuzana Pustaiova One Day Every Day című kiállítása a ránk kényszerített és kényszeressé váló rutinokról szól, a mechanikus tennivalókról, elvárt magatartásokról, amelyek belépőt jelentenek a normakövető életbe, miközben ritkán tesszük föl a kérdést: ezt mind tényleg muszáj csinálni?

— 4 perc olvasás kollektíva

A sötétségben rejlő pozitív potenciál – Hollow: Aura

“Olyan mint egy crazy after!” – súgja oda nekem egy techno-maratonokon edződött, sokat látott barátunk, és igazat kell adnom neki. Az alaphangulat, mintha valami után lennénk. Posztapokaliptikus, mondhatnánk. És valóban sok minden után vagyunk. – A Hollow ‘Aura’ című performansza (vagy előadása?), a Trafóban.