A kamera sosem objektív – Roger Ballen kiállítása a Mai Manó Házban
A Dél-Afrikában élő neves amerikai fotográfus képei sokkal inkább arról szólnak, amit a művész önmagán belül érzékel, és nem arról, amit önmagán kívül.
A Dél-Afrikában élő neves amerikai fotográfus képei sokkal inkább arról szólnak, amit a művész önmagán belül érzékel, és nem arról, amit önmagán kívül.
Két nagyobb projekt és egy kiadvány: ezzel lesz jelen az OFF-Biennále Budapest a documenta tizenötödik kiadásán, Kasselben. Az OFF egyike azoknak a művészeti szerveződéseknek, civil szervezeteknek, amelyeket a documenta idei kurátori csapata, az indonéz ruangrupa nevű csoport meghívott, hogy közösen formálják az egyik, ha nem a legfontosabb európai kortárs művészeti esemény arculatát és programját.
Azt art informelt bemutató eszmefuttatás Sipos Aliz Menta, a Vízivárosi Galériában június 1-től 22-ig megtekinthető Nihil című tárlatának megnyitóján hangzott el.
Az öt díjazott között két magyar művész is van, de a fődíjat egy Ausztriában élő német grafikus nyerte el.
A tárlat középpontjában a művész négy évtized óta legnagyobb méretű, új, helyspecifikus munkája áll.
Valamiféle összegzés és nehezen kikerülhető önvizsgálat. Mintha ez volna Puklus Péter szentendrei kiállítása, amely az Egész életemben hazudtam címet viseli. Vele beszélgettünk egy közelgő hosszú elutazás előtt, többek között arról, hogy mi elől és hová megy.
Június 9-én kiderül, ki lesz a tekintélyes díj idei nyertese. 2021-23 között magyar művészek is pályázhatnak; idén Bernáth Dániel és Ezer Ákos is az öt jelölt között van.
Kelet-közép Európa utóbbi három évtizedének története jól példázható a térség cukorgyárainak történetével is. De a cukor nemcsak ennek metaforája Németh Ilona kiállításán, a Trafó Galériában.
“Generációjának egyik legfontosabb, legkomplexebb, legizgalmasabb alkotójának tartom őt, akinek életműve intellektuálisan is izgat”. Alter Ego címmel május 28-án nyílik Lakner László retrospektív kiállítása a debreceni MODEM-ben. Fehér Dávid kurátorral beszélgettünk.
Egy-egy művésznek a globális kánonban elfoglalt helyéről sokat elárul, mely intézmények és – ha csoportos tárlatról van szó – milyen pályatársak társaságában állítják ki műveiket. Hantaï Simonról és Reigl Juditról most ismét bebizonyosodott, hogy a kortárs művészet szűk elitjében tartják őket számon.
A nyáron újabb látványos fejezettel gazdagodik a neves magyar képzőművész és az osztrák főváros hosszú évtizedekre visszatekintő intenzív kapcsolata.
Az MKE doktori iskolájának a valamikori hentesüzletből kialakított, Margit körúti galériájában, a Profilban rendezett múlt heti pop-up kiállítást idézzük fel.