Hirdetés
Hirdetés

Szemle

— 6 perc olvasás gyerek

Művészetről gyerekeknek és fiataloknak. Nagy könyvszemle

A Beke László-féle, brilliáns Műalkotások elemzése a gimnáziumok I-III. osztálya számára című kiadvány óta jelentős átalakuláson ment keresztül a hazai tankönyvkiadás. Az ifjú korosztályokat célzó ismeretterjesztő kiadványok széles tematikus spektrumot lefedve már rég elhagyták ezt a terrénumot. A gyermek olvasó is céltábla mint fogyasztó, ám helyette többnyire mi, felnőttek választunk. Könyvszemle, első rész.

— 5 perc olvasás Bécs

Keletiek a Krinzingernél

A bécsi Curated by című programsorozat idei hívószava és vezérmotívuma a KELET, így, magyarul és csupa nagybetűvel. A kurátori elgondolás szerint a kelet-nyugat dichotómia jelentéstartománya alig valamit mozdult el az elmúlt száz évben. Ebben a fogalmi keretben jött létre két magyar kurátor kiállítása a város egyik leghíresebb kereskedelmi galériájában.

— 9 perc olvasás elmélet

Egy fotósorozat képek nélkül. Részlet Bert Danckaert Mellékszereplők című projektjéből

Ahogy a kollégák, én sem igazán voltam tisztában a művészeti kutatás mikéntjével. Hallomásból értesültem a konzervatóriumi színiprofesszorokról, akik elutasították annak lehetőségét, hogy beállva a sorba „kutassanak,” mert szerintük alkotói gyakorlatuk önmagában egyfajta kutatásnak minősül. De vajon megfelelt-e mindez az egyetemi szintű kutatásnak? – Bert Danckaert belga fotós a művészeti doktori paradoxonáról. Első rész.

— 6 perc olvasás art+tech

A robottól vagy az embertől félünk igazán?

„A műveket végigböngészve kiviláglik: a sok esetben rettegett vagy épp idealizált mesterséges intelligenciák leginkább saját rossz tulajdonságainkat tükrözik; így valójában nem is a technológiai fejlődéstől félünk, hanem attól, hogy az MI épp olyan előítéletes és gyarló lesz, mint az ember” – Sárai Vanda írása.

— 5 perc olvasás aktivizmus

Radikális kérdések a Trafóban

Hogyan lehet egy téglával betörni a bank ablakát, ha még ahhoz sincs erőnk, hogy kikeljünk az ágyból? – teszi fel a kérdést a Trafó Galéria aktuális kiállítása. Abban az intézményben, amelynek szinte teljes pénze az ukrajnai inváziót követően bedőlt orosz Sberbanknál volt.