Gerhard Richter 90 évesen galériát vált
Richter a 91. évéhez közeledve, a Marian Goodman Gallery-nél töltött közel négy évtized után szánta rá magát erre a lépésre.
Richter a 91. évéhez közeledve, a Marian Goodman Gallery-nél töltött közel négy évtized után szánta rá magát erre a lépésre.
Összességében sikeres évet zár 2022-ben a németországi árverési piac. Az utolsó hetek érdekesebb fejleményei között tallóztunk.
A frissen nyilvánosságra került rangsorok hű képei a globális szcéna változásainak, ugyanakkor az elmúlt évek turbulens változásai után némi stabilizálódásról tanúskodnak
A német kormányzat a teljes kulturális szektort egymilliárd euróval segítette a pandémia időszakában és azt követően. Ezen belül a kereskedelmi galériáknak és vásároknak 30 millió euró jutott, de most többen kétlik, hogy erre valóban szükség volt.
Az idei év első hat hónapjában, a vizsgált gyűjtői körben már a pandémia előtti szinten vannak a költések – áll az Art Basel és az UBS bankház közös műtárgypaici jelentésében.
Kilenc évvel ezelőtt szinte az egész világot izgalomban tartotta a hír, hogy óriási mennyiségű, addig lappangó, kiemelkedő értékű műtárgyat találtak egy müncheni lakásban. Mi történt velük azóta? Miként azonosították őket és hogyan tárult fel a múltjuk? Egy berni kiállítás dolgozza fel az azóta eltelt évek történéseit.
Arra a kérdésre, hogy kik ma a legfontosabb gyűjtők, ugyanúgy nincs egzakt és objektív válasz, mint arra, hogy kik ma a legjelentősebb művészek. De ahogy utóbbiakról is készül többféle rangsor, nincs ez másképp a gyűjtőknél sem.
Tíz év után, mondhatni a csúcson posztjáról Marc Spiegler, az Art Basel globális igazgatója. Megvolt ugyan a nagy hódítás, az Art Basel elfoglalta a párizsi FIAC pozícióját, de a regionális vásárok egyelőre nem látszanak sikertörténetnek. A kérdés az, sima személycseréről van-e szó, vagy komolyabb irányváltásról.
Hatalmasat zuhant az NFT-k piaci kereskedelmi értéke az idei év elejének csúcsához képet. Egyesek a buborék kipukkanásáról beszélnek, mégsem jósolják az NFT-k végét.
A határok az elsődleges és a másodlagos műtárgypiac fő csatornái, azaz a galériák és az aukciósházak között már hosszabb ideje eltűnőben vannak. A Sotheby’s legújabb lépése pedig tovább viszi ezt a folyamatot.
A hetvenes években a punk és a new wave emblematikus helyszíne volt a CBGB’s, majd a dzsentrifikáció szimbóluma lett, amikor 2006-ban a helyén divatüzlet nyílt. Most kortárs művészeti kereskedelmi galéria lesz belőle, amelynek egyik tulajdonosa Cy Twombly unokája.
Az általánosságban a latin-amerikai és karibi művészetre, a globális Délre fókuszáló Armory Show kereskedelmi szekciójában, a kevés valódi izgalom ellenére volt azért néhány kiemelkedő megjelenés. Ezek egyike Kelet-Európából, Budapestről érkezett. Beszámoló.