Három tonna cukor minden súlya
Kelet-közép Európa utóbbi három évtizedének története jól példázható a térség cukorgyárainak történetével is. De a cukor nemcsak ennek metaforája Németh Ilona kiállításán, a Trafó Galériában.
Kelet-közép Európa utóbbi három évtizedének története jól példázható a térség cukorgyárainak történetével is. De a cukor nemcsak ennek metaforája Németh Ilona kiállításán, a Trafó Galériában.
Bemutatkozott a kultúráért felelős új miniszter, felavatta a Néprajzi Múzeumot a NER első embere, és kiderültek egy kultúrstratégiai szuperintézmény részletei. Startol a negyedik kétharmad, a kultúrában is.
A Kunsthalle Wien kiállítása egy feminista videókollektíva, a Les Insoumuses munkásságát dolgozza fel, középpontba állítva Delphine Seyriget, aki a francia új hullám meghatározó színésznőjéből lesz aktivista filmkészítő.
Az MKE doktori iskolájának a valamikori hentesüzletből kialakított, Margit körúti galériájában, a Profilban rendezett múlt heti pop-up kiállítást idézzük fel.
Szürreliatás, szenzualitás, mágia. Természeti és természetfölötti. Tudatos helyett tudatalatti. A Cecilia Alemani milánói születésű New York-i kurátor által összeállított, Az álmok teje címet viselő idei képzőművészeti biennálé hatalmas központi kiállítása ezekből a hívószavakból merít, hogy erőt és kiutat mutasson az emberi civilizáció végét sejtető/vizionáló korunkban.
Szíj Kamilla és Szijj Ferenc nem rokonai egymásnak. Az egyikük képzőművész, a másikuk író és már nem először állítanak ki együtt. A Liget Galériában május 19-ig látható az aktuális kiállításuk.
Az ukrajnai orosz agresszió ügye válóoknak látszik Lengyelország és Magyarország között, de a kulturális politika azonosságai szorosan összekötik még mindig ezt a két országot. Ezt a Lengyelországban most zajló, sorozatos, politikailag motivált múzeumi vezetőcserék is tökéletesen mutatják.
A javarészt pályakezdő alkotókat tömörítő csoport több szálon kötődik a város élénk klub szcénájához, és a divat, a performansz, a médiaművészet, valamint a költészet területeit egyaránt lefedi.
Ha azt keressük, hogy azok a művészeti közbeszédben elterjedt fogalmak, mint „participatív”, „edukatív”, „párbeszéden alapuló”, „társadalmilag érzékeny” mit is jelenthetnek a gyakorlatban, akkor a tranzit.hu Práter utcai helyén érdemes keresgélni.
„A festményekre irányított tekintetünk leginkább egy rágcsálóhoz, mondjuk pocokhoz, földi kutyához, vagy vakondhoz hasonlatos, ahogy újabb és újabb üregeket és járatokat fúr a látványba.”
Andy Warhol naplószövegei adják az alapját és a művészettörténet újabb Warhol-értelmezései a halvány hátterét a Netflix márciusban bemutatott dokusorozatának. Benne a XX. század e nagyhatású művészének életműve egy identitáskereső férfi tükrévé válik. De vajon hihető ez a megközelítés?
Mobiltelefonok és sírkövek, a tv képernyőn megjelenő fehér zaj, mint statisztikai lenyomat, pandémiás verzió „A gyönyörök kertje” képtípusba átültetve. Az emlékmű legújabb változata – valós időben.