
“A tárgyak spirituális funkciója belesimul a hétköznapi életbe” – Tranker Kata képzőművész
“A művek létrehozásakor elképzeltem isteneket, akik a mi isteneink, de sokkal inkább majomszerűek, és ők teremtik meg az embert és a világot.”
“A művek létrehozásakor elképzeltem isteneket, akik a mi isteneink, de sokkal inkább majomszerűek, és ők teremtik meg az embert és a világot.”
Egy közösségi média-poszt, amelyben egy magyar kurátor összegyűjtötte a menekülő ukrán művészeknek szóló lehetőségeket, webes szolgáltatássá nőtte ki magát.
A Magyar Művészek Ukrajnáért csoport a kisföldalatti Bajza utcai megállóját Ukrajnának nevezte át.
Milyen mondanivalója van Európa központi, digitális kultúrával foglalkozó fesztiváljának a jelenünket átszövő technológiák állapotáról? A transmediale most hosszan elhúzódik, ahogyan a problémáink is.
A Capa Kortárs Fotóművészeti Központ gondozásában megjelent Decade ‘10-’20 című könyv a hasonló című, 2021-ben megrendezett kiállítás anyagát mutatja be egy érdekes szerkesztési elv mentén. Csizek Gabriella, a kiadvány szerkesztője, a fotográfusok által összeállított sorozatok mellett olyan közös képanyagokat helyezett el a könyvben, melyek egy-egy általános fogalom mentén artikulálódnak.
A tavaly óta húzódó ügy az igazgató melletti kiállásra mozgósította a londoni színtér számos ismert szereplőjét.
Munkáiban, filmjeiben az elmúlt években eszkalálódó társadalmi erőszakról is beszélt. Most úgy érzi, a háború hosszú lesz.
A Garázs Múzeum felfüggeszti összes, erre az évre tervezett tárlatának előkészítését, a GES-2 nyitó kiállítása a tervezettnél előbb zárt be. A Velencei Biennálén pedig úgy tűnik, nem lesz hivatalos orosz kiállítás.
Amint azt kiadónk, a HVG Kiadó Zrt. több helyen kommunikálta, a közel 25 évig működött Műértő című folyóiratot print formájában megszünteti. És elindítja egyfajta továbbélését is, ez lett A mű. Elmondjuk, pontosan mi ez!
Egy cseh műgyűjtő házaspár az alapító, akik szerint a térségben nélkülözhetetlen a magántőke szerepvállalása a kortárs művészeti intézmények működtetésében.
Az East Europe Biennial Allience (EEBA), amelybe a közép-kelet európai térség néhány nagyobb, független képzőművészeti szervezete tartozik, köztük a Kyiv Biennial is, közös nyilatkozatot adott ki.
Berlin képzőművészei régóta szeretnének egy új, a német fővároshoz méltó kortárs kiállítóhelyet – de közel sem olyat, mint amilyen nemrég megnyitotta kapuit. Elmondjuk, miért.