
Ismét átalakul a Vienna Contemporary
Új helyszínen, új tulajdonosi felállással és módosított koncepcióval igyekszik megszilárdítani piaci pozícióit az ismert kortárs bécsi vásár.
Új helyszínen, új tulajdonosi felállással és módosított koncepcióval igyekszik megszilárdítani piaci pozícióit az ismert kortárs bécsi vásár.
A nálunk is jól ismert Oleg Kuliknak a néhány nappal ezelőtt zárult Art Moscow vásáron kiállított egyik munkája verte ki a biztosítékot a hatóságoknál.
Megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt az 59. Velencei Képzőművészeti Biennálé. A világ első számú kortárs képzőművészeti seregszemléje, mely a pandémia miatt egy évvel eltolódva, 3 év után jelentkezik, minden aktualitásra reflektál: posztkovid, nők, NFT, Ukrajna.
„A festményekre irányított tekintetünk leginkább egy rágcsálóhoz, mondjuk pocokhoz, földi kutyához, vagy vakondhoz hasonlatos, ahogy újabb és újabb üregeket és járatokat fúr a látványba.”
A térkép egyben hálózatábra is, bemutatva az összefüggéseket, kapcsolódásokat a szcénák és a sajtótermékek között. A térkép mellé egy élő eseményre sor kerül május elején, amelyen a művészeti sajtó állapotáról lesz szó.
Az egyik legnagyobb élő festőművész ritkán szólal meg közéleti, politikai kérdésekben. Idős kora miatt meglehetősen visszavonultan él, de most megtörte a csendet.
A képzőművészet és a tudományos gondolkodás metszéspontjára helyezi magát a KAJET című folyóirat, amelyet két elkötelezett bukaresti szerkesztő indított el néhány éve. Öt lapszám, vagy inkább kötet jelent meg eddig, de a KAJET máris Európa-szerte ismert. Budapesti tartózkodásuk után beszélgettünk a két szerkesztővel.
Csütörtökön a Kassák Múzeumban kihirdették a Kassák kortárs művészeti díj nyertesét: Igor és Ivan Buharov, azaz Szilágyi Kornél és Hevesi Nándor filmterve nyerte el az idén először átadott díjat.
A biennálén való részvételről szóló döntések rendszerint már évekkel a rendezvény előtt megszületnek, de az élet sokszor közbeszól, néha még az utolsó pillanatban is.
A nevét legtöbben a Kormányváltásig nem szülök című, szinte mémmé vált munkáról ismerik. Pedig nem geg volt és nem is politikai mozgalom, hanem része Simon Zsuzsi művészi praxisának, amely a testet, a női léthelyzetet állítja középpontba.
Európa nagy nomád biennáléjának idei kiadására Ladik Katalin és az Easttopics is meghívást kapott.
Kortárs művészlét a társadalmi és kulturális kényszerek mentén. Anyagok és antianyagok. Efemer nejlonok és pupilla nélküli őzgidaszemek. Szombatig még nyitva a Látszólag ok nélküli egybeesés a Fészekben.