Feléled a reneszánsz-kori csodakamrák divatja?
A zürichi Koller árverőházon nem fog múlni. Az utóbbi időben nagyon ritka, Svájcban pedig egyedülálló módon ilyen, csodakamrába illő tárgyakból válogattak össze egy aukcióra valót.
A zürichi Koller árverőházon nem fog múlni. Az utóbbi időben nagyon ritka, Svájcban pedig egyedülálló módon ilyen, csodakamrába illő tárgyakból válogattak össze egy aukcióra valót.
Az ukrán milliárdos és műgyűjtő, Viktor Pincsuk minimum 10 millió dollár fölötti összeget vár a tulajdonában lévő, Jeff Koons alkotta Balloon Monkey (Magenta) című munkáért.
A hazai árverőházak többsége elégedetten tekinthet vissza az elmúlt hónapok forgalmára.
Az összeg megháromszorozta az aukciós autópiacon korábban elért legmagasabb árat. De mit keres ez a hír egy művészeti portálon? Elmondjuk ezt is.
Ez a hír önmagában nem meglepő; a váratlan az, hogy olyan – ismert és kevésbé ismert művészek érték el, akik eddig nagyon távol voltak mostani áraiktól.
Jó napjai vannak a Christie’s-nek: alig néhány nappal azt követően, hogy Andy Warhol Marilyn-jével minden idők második legmagasabb aukciós árát érték el, New Yorkban a múltnak adták át a fotópiac eddigi rekordárát is.
Most fordul első félévi célegyenesébe a hazai aukciós piac, amelynek gazdag kínálatából néhány top-tételt emelünk ki.
A licitálók közül hiányoztak ugyan a szankciókkal sújtott orosz milliárdos gyűjtők, de a forgalom nélkülük is jelentősen felülmúlta – legalábbis eddig – a tavalyit.
A valódi szembenézést a múlttal sokáig lehet halogatni, de idővel üt az igazság órája. Svájc legnagyobb művészeti múzeuma számára ez a lehető legrosszabbkor következett be.
Megjelent a nemzetközi műtárgypiac elmúlt évi fejleményeinek legátfogóbb és világszerte legelfogadottabb elemzése, mely szponzorai okán Art Basel & UBS Reportként ismert; valójában egy, a műpiaccal évtizedek óta foglalkozó ismert közgazdász, Clare McAndrew, illetve cége, az Arts Economics állítja össze.
Az utólagos sajnálkozás már nem segít: a 91. évében járó Hermann Gerlinger kalapács alá viszi több tízmillió euró értékű gyűjteményét. Nem a pénz miatt, vagy, mert attól tart, a gazdag kollekció nem lenne jó kézben örököseinél.
Helyszíni beszámoló az Expo2020 művészeti installációiról és a Közel-Kelet műkereskedelmi csúcseseményéről, az Art Dubai-ról.