Életműrekordok sora született a Kieselbach Galéria május 24-i árverésén
Ez a hír önmagában nem meglepő; a váratlan az, hogy olyan – ismert és kevésbé ismert művészek érték el, akik eddig nagyon távol voltak mostani áraiktól.
Ez a hír önmagában nem meglepő; a váratlan az, hogy olyan – ismert és kevésbé ismert művészek érték el, akik eddig nagyon távol voltak mostani áraiktól.
Jó napjai vannak a Christie’s-nek: alig néhány nappal azt követően, hogy Andy Warhol Marilyn-jével minden idők második legmagasabb aukciós árát érték el, New Yorkban a múltnak adták át a fotópiac eddigi rekordárát is.
Most fordul első félévi célegyenesébe a hazai aukciós piac, amelynek gazdag kínálatából néhány top-tételt emelünk ki.
Beigazolódtak az előzetes várakozások: Andy Warhol Shot Sage Blue Marilyn című 1964-es festményéért az aukciók történetének második legmagasabb árát, 195 millió dollárt fizettek ki a Christie’s New York-i árverésén.
A pandémia utáni gazdaságélénkítő intézkedések sorában született döntés aligha javítja a műpiac átláthatóságát.
A brit műtárgy és antikvitás kereskedelem egy szeletét, a kis- és közepes vállalkozásokat működtető kereskedőket tönkreteheti a távozás az EU-ból.
A konzervatív varsói vezetés egymás után meneszti a nagy múzeumok nemzetközileg elismert vezetőit és ültet helyükre intézményi tapasztalatokkal nem rendelkező, de a kormány iránt feltétlen lojalitást mutató embereket.
Új helyszínen, új tulajdonosi felállással és módosított koncepcióval igyekszik megszilárdítani piaci pozícióit az ismert kortárs bécsi vásár.
A licitálók közül hiányoztak ugyan a szankciókkal sújtott orosz milliárdos gyűjtők, de a forgalom nélkülük is jelentősen felülmúlta – legalábbis eddig – a tavalyit.
A valódi szembenézést a múlttal sokáig lehet halogatni, de idővel üt az igazság órája. Svájc legnagyobb művészeti múzeuma számára ez a lehető legrosszabbkor következett be.
Megjelent a nemzetközi műtárgypiac elmúlt évi fejleményeinek legátfogóbb és világszerte legelfogadottabb elemzése, mely szponzorai okán Art Basel & UBS Reportként ismert; valójában egy, a műpiaccal évtizedek óta foglalkozó ismert közgazdász, Clare McAndrew, illetve cége, az Arts Economics állítja össze.
Első ránézésre azt hihetnénk, egy nem túl szerencsés szolidaritási gesztusról van szó, valójában azonban ez a döntés már évek óta érett.