
Minden máshogy lesz tegnap – bizarr fotókiállítás a Mai Manó Házban
Rejtélyes művész, rejtélyes gyűjtő, rejtélyes kísérőalbum, meghökkentő alkotások. Különös dolgok, finom ködben. Egy nem unalmas kiállítás képei.
Rejtélyes művész, rejtélyes gyűjtő, rejtélyes kísérőalbum, meghökkentő alkotások. Különös dolgok, finom ködben. Egy nem unalmas kiállítás képei.
Cigarettázó tyúk, körültekintő rave-ület, nagy zabálás – hedonizmus, önkábítás és egyéb eszképizmusok a farsangi időszak közepén, miközben keletre már több mint 700 napja zajlik egy elképzelhetetlennek hitt háború. 360 fokos észlelői spektrumot ajánlunk az elkövetkező programhétre. Kedves Olvasó, Ön A…
Philip Guston társadalmi gyűlöletet és erőszakot ábrázoló képei elképesztően erősek, és ma, több évtizeddel megszületésük után is hatnak. Az eredetileg 2020-ra tervezett, régóta várt vándorkiállítást, az akkori események fényében, nem merték a közönség elé vinni a részt vevő múzeumok. A kiállítássorozat végül két évvel később valósult meg. Szerzőnk a londoni Tate Modernben nézte meg a tárlatot.
Kísérleti fotó, fotókísérletek és indigó palimpszeszt összesen másfél évszázad távlatából; Herczeg Klára-díjasok; továbbá metatárgyként létező kávéskészlet és képvásárként létező képvásár – mind e heti ajánlónkban.
John Bonafede, aki a 2010-es, New Yorkban megrendezett Marina Abramović retrospektív kiállításon többedmagával újra előadta a szerb művész legendás performanszait, azt állítja, hogy a rendezvény ideje alatt többször zaklatták szexuálisan. A történtek miatt most a bíróságon kíván elégtételt venni a felelősön, mely véleménye szerint a Museum of Modern Art.
Waliczky Tamás több mint három évtizede él és alkot külföldön, ahol egy darabig jobban is ismerték a nevét és számítógép-alapú műveit, mint itthon. Ez azért ma már máshogy van, főleg mióta ő képviselte Magyarországot az 58. Velencei Biennálén (2019) Képzelt kamerák című projektjével. Az újmédia műfajának körébe tartozó munkáinak élvezetéhez elsősorban kíváncsiság kell, még hozzá az a fajta, ami a megszokott vizuális víziókon túli látványokra is nyitott. Legújabb munkáit az őt itthon képviselő, Molnár Ani Galériában lehet megtekinteni.
Az idő dimenziójának egymástól távolabb eső szegmenseire és ezek összefüggéseire fókuszál több kiállítás is, akár intézményi vagy családi viszonyok szintjein. De helyet (és időt!) kér magának a játékos absztrakció is.
A 2010-ben, életének 99. évében elhunyt francia-amerikai művész munkásságával legtöbben gigantikus pókot formáló bronzszobrain keresztül találkozhattak. Maguk az alkotások is megrendítőek, de ami ennél is mellbevágóbb, hogy egy 80 év fölötti nő műtermében készültek. A 20. század végének képzőművészetére meghatározó erővel bíró Bourgeois mintegy hét évtizedet felölelő életműve egy kimerítően alapos, meghökkentő és lehengerlő kiállításon követhető nyomon még január végéig az Alsó-Belvedere-ben.
A püspöki gyűjtemény finom japán fametszeteitől a bográcsban rotyogó finom paprikáskrumpliig.
„Egy ember mindig érdekes” – ez a kijelentés, egy beszélgetésből kiemelt idézet, a címe Birkás Ákos emblematikus, a műfaj határait tágító, de alapvetően portrénak tekinthető képeiből rendezett kiállításának a Vintage Galériában. A 2018-ban elhunyt alkotó műveinek mostani válogatása alapos átgondolásokat és szándékokat mutat, és egyben egy új időszak kezdetét is jelzi a már lezárult életmű további történetében.
Amerika, London, Párizs – valamint Olaszország és Hollandia. Főként a világ hagyományos kulturális központjaiban megrendezett kiállítások, ezek közül is a legnagyobb visszhangot kapók kerültek be a legtöbb sikerlistára.
A 94 éves japán művészikon, Kuszama Jajoi végtelenbe vesző vibráló alkotásaival ma is kápráztatóan eleven, ezt illusztrálja a Visionary Colors című jelenleg is látható időszaki kiállítása Tokióban. Helyszíni beszámoló.