Nem jogosultak szerzői jogi védelemre az AI-művek Amerikában
Precedens értékű közleményt adott ki az Egyesült Államok Szerzői Jogi Hivatala a múlt héten a mesterséges intelligenciával készült művek szerzői jogi védelmével kapcsolatban.
Precedens értékű közleményt adott ki az Egyesült Államok Szerzői Jogi Hivatala a múlt héten a mesterséges intelligenciával készült művek szerzői jogi védelmével kapcsolatban.
Divatos, látványos és korszerű az új immerzív Hockney-kiállítás, de hogy mennyire képvisel a művészet fogalmaival megközelíthető értéket, az kérdés. A Bigger & Closer (not smaller & further away) audiovizuális show túl könnyedre sikerült.
Hetvennyolc éves korában meghalt Peter Weibel művész, médiateoretikus, kurátor, tanár. A magyar közegben is jól ismert alkotó és elméleti ember kedden, rövid, súlyos betegség után hunyt el.
Hosszú, régi történet ért el egy új fejezetéhez a görög fővárosban. Az EMST, vagyis a város kortárs művészeti múzeuma lassanként oda kerül, ahová szeretett volna: teljes gőzzel működhet, releváns programmal, térségi és részben kelet-európai fókusszal. Amúgy pedig egy válság után (vagy csak szünetében), tüntetések közepette.
„A műveket végigböngészve kiviláglik: a sok esetben rettegett vagy épp idealizált mesterséges intelligenciák leginkább saját rossz tulajdonságainkat tükrözik; így valójában nem is a technológiai fejlődéstől félünk, hanem attól, hogy az MI épp olyan előítéletes és gyarló lesz, mint az ember” – Sárai Vanda írása.
Hatalmasat zuhant az NFT-k piaci kereskedelmi értéke az idei év elejének csúcsához képet. Egyesek a buborék kipukkanásáról beszélnek, mégsem jósolják az NFT-k végét.
A Welcome To Planet B című megaesemény fő állítása az volt: lehetséges egy másik, nem disztópikus jövő, B-lehetőség, de ahhoz a kollaborációk, a közös cselekvések új dimenzióira lesz szükség. A tech világ művészein nem fog múlni.
Hajdu Gáspár építészként indult, a tech-bölcsőt jelentő Kitchen Budapestben folytatta és ma kollégájával, Papp Gáborral működteti a XORXOR nevű kreatív tech-vállalkozást. Mint mondja, csak akkor érdekli egy projekt, ha a digitális megoldás nem öncélú és hogyha a koncepciót, az információátadást és az élményt segíti.
Előfordulhat, hogy Damien Hirst akár több száz vagy ezer művét is meg fogja semmisíteni szeptemberi kiállításán, ha nem kelnek el annak az egy éve zajló NFT-projektjének a keretében, amelynek címe The Currency és éppen most ér fordulóponthoz.
Művészek is elkezdtek foglalkozni a blokklánc technológiával, annak politikai és gazdasági mechanizmusaival. Olyan műalkotásokat hoznak létre, amelyek feltárják az ezekhez kapcsolódó új értékrendeket a művészeti világban és azon túl is.
Decentralizáció, blokklánc, token, kriptovaluta, azaz Web3. A felhasználók a 2017-ben napvilágot látott, az Ethereum kriptovaluta technológiáján alapuló NFT-t, egyedivé tett digitális objektumokat vásárolhatnak. A megoldás felkeltette Barabási-Albert-László világhírű hálózatkutató érdeklődését is, akinek azonban az is fontos, hogy a virtuális tér kapcsolódjon hagyományos művészeti rendszerekhez.
Kulturálisan sokrétegű, aprólékos technológiájú, ironikus alkotásai módszeresen mutatnak rá az észlelés megbízhatatlanságára, a világ megismerésének lehetetlenségére. Ezúttal szövegalapú munkáiról és azok aktualitásáról beszélgettünk
.