Motivikus munkák – A mű heti ajánlója
Friss galériák, aprólékos kézimunkák, iszlám ornamentika, zománcok, porcelánok, női lét és anyaság, valamint transzgenerációs klímaszorongás – e heti válogatásunk főbb irányvonalai.
Inda Galéria /// Kazinczy János Antal: Felfedezések
A kiállítás Kazinczy gazdag életművét korszakokként mutatja be: az 1970-es évek, a ’80-as, a ’90-es és 2000-es évekből származó munkák külön termekben láthatók. A festmények bemutatásának időrendisége egyben a módszerbeli és motivikus irányok alakulását, organikus egymásutániságát is szemlélteti. Az utolsó térben Kazinczy János Antal szobrai, zománcmunkák, valamint néhány festmény látható, ami a médiumok közti átjárás természetességét demonstrálja. A kiállítás kurátora Kozma Zsolt.
2024. november 30-ig
Rechnitzer Galéria /// Kovács Kira: Spraywall
Az újonnan nyílt kiállítótér Kovács Kira (1998) első önálló kiállításával indít. Kovács festményeinek narratív jellege a mesék és a képzőművészet kapcsolatának feltárásán keresztül jelenik meg gyakorlatában. Képi világát személyes és fiktív történetek alakítják, azonban Kovács nem a saját, sokkal inkább a befogadói élmény mélyen személyes és szubjektív jellegét helyezi előtérbe. Festményeinek mind alkotói, mind befogadói oldalát folyamatos változónak tekinti, és a nézőket arra készteti, hogy munkáira akár végtelenített narratívaként nézzenek.
2024. november 15-ig
Deák Erika Galéria /// Gáldi Vinkó Andi és HIN
Gáldi Vinkó Andi legújabb sorozatát a Hongkongban született, London és Athén közt ingázó képzőművész barátjával, HIN-nel, valamint hatéves kislányával, Danával készítette.
Gáldi Vinkó továbbra is a szülői lét lehetséges megközelítési módjait vizsgálja. A mélyen személyes és megrendítő, fotóalapú művekből álló „If you knew it why didn’t you do something about it” sorozat alapvetően az éghajlat változásának és abból fakadó vészhelyzetének elfogadására tesz egyéni javaslatokat, miközben egy anya és lánya közti különleges kommunikációt, alkotófolyamatot is bemutat. A fotókat HIN és Andi lánya felülrajzolással, szövegekkel, kollázsokkal egészítik ki, olyan dimenziókat adva a már létező műveknek, amelyektől azok több, globálisan is értelmezhető jelentésrétegeket kapnak.
2024. november 22-ig
Molnár Ani Galéria /// Ekrem Yalcindag: Feels Like Home. Again
A kiállítás a művész olyan nemzetközileg jól ismert sorozataiból mutat be munkákat, mint a Tondo, Infinity vagy a Natures. Ekrem Yalcindag 1964-ben született Törökországban, művészeti tanulmányait Izmirben és Frankfurtban végezte, Hermann Nitsch tanítványaként. Jelenleg Berlinben, Frankfurtban, valamint Isztambulban él és alkot. Többlaki élete művészetében is formát ölt: festményein a különböző kultúrák esztétikai világát és művészettörténeti hagyományait köti össze, amelyeken egyaránt megjelennek a nyüzsgő nagyváros impressziói, vagy a Color Field irányzat hagyatéka, ahogyan az iszlám ornamentika gazdagsága vagy a közel-keleti szőnyegszövés tradíciói is. Yalcindag kézjegyévé vált, hogy több évtizede a legkisebb méretű ecsettel dolgozik, olyan faktúrákat hozva létre a vastag festékrétegben, amelyek a fonott kosár tapintását, növényi ornamentikát vagy térképszerű mintázatokat elevenítenek fel.
2024. november 30-ig
am projects /// Wirth Abigail: Dióhéjban ennyi
A kiállítás központjában az egyre gyakrabban megjelenő karrier és család tematika, az anyaság és az alkotás összeegyeztethetőségének kérdése áll. Wirth Abigail olyan narratív kerámiákat mutat be önálló kiállításán, amelyek kiragadott pillanatképeikben hétköznapi problémákat és érzéseket tematizálnak: a priorizálással járó bűntudatot, a külső-belső megfelelési kényszer okozta szorongást, a hibától való rettegést, a kimerültségből és túlterheltségből fakadó letargiát, és legfőképp az elmagányosodást.
A kiállítást ugyanakkor nem panaszként kell értelmezni, hiszen a kínai hagyományt idéző kék-fehér porcelánokon a vélt vagy valós hibák ellenpontjaként megjelenik a kincugi, vagyis a törött kerámia arannyal való javításának japán művészete, mely filozófiaként a tökéletlenség elfogadásáról és a sorsszerűségről szól. Azért sem panaszról van szó, mert a porcelánok másik formai eredője egy középkori, kabbaleszerű hagyomány, mely szerint szokás volt egy kifestett belsejű dióhéjon nyakban hordani a szerettek arcképét.
2024. november 29-ig
+1 Uránia Mozi /// Exhibition on Screen: Én, Claude Monet
Phil Grabsky filmje a világ egyik legkedveltebb festőművészének életét idézi fel a mester saját szavaival.
2024. október 20. 11:00
Borítókép: Molnár Ani Galéria kiállítása