Hirdetés
Hirdetés

Szemle

társadalom

Műkritikus. Egy súlyosan veszélyeztetett állatfaj

A Műkritikusok Nemzetközi Szövetsége (AICA) nemrég tette közzé 2024-es globális felmérésének eredményeit, amely a művészeti kritika területén dolgozók helyzetét vizsgálta. Ugyan a válaszadók arányában a magyar részvétel kimutathatatlanul alacsony, de a globális felmérés számai így is sejtetik, hogy jelentős szakadék tátong a nyugat-európai és észak-amerikai válaszadók helyzete, valamint a hazai körülmények között.

kiállítás

Az utolérhetetlen Nap – Szíj Kamilla új rajzai

Szíj Kamilla nemrég megnyílt kiállításának meghívóján nem egy rajz vagy rajzrészlet szerepelt, hanem egy izgalmas fotográfia. A kortárs rajz egyik legfontosabb magyarországi képviselője ezek szerint most más médiummal dolgozik – vontuk le a következtetést többen is. Ráadásul az eseményt megnyitó személy neve mellett az volt olvasható: fizikatanár. Rejtély rejtély hátán.

kiállítás

Ez egy történetmesélő kiállítás, ahová visszatérhetünk – ilyen a Néprajzi Múzeum új, nagyszabású tárlata

Milyen muzeológia irányelveket követtek az etnográfiai szakemberek a 3600 eredeti tárgyat, 1600 fotót 3000 négyzetméteren bemutató új állandó tárlat létrehozásakor, mely nyolc tematikai egységben sokféle értelmezést lehetővé tevő történetekkel igyekszik közel hozni a néprajzi gyűjtést és gyűjteményezést? A Magyarország és a Kárpát-medence öröksége mellett öt kontinens kultúráját is tolmácsoló kiállítás mögötti munkát Berényi Marianna mutatja be.

fotó

Falra tűzött élet

A már életében legendává vált mexikói művész személyes használati tárgyai – fűzői, csizmái, beszáradt körömlakkjai – között voltak elzárva 50 évig azok a fotográfiák, melyek a művészpárt, családtagjaikat, ismerősöket, háziállatokat, valamint inspirációul szolgáló motívumokat ábrázolnak, és most Budapesten is láthatók.

kiállítás

Nem megmunkálni, hanem gyengéd figyelemmel helyzetbe hozni – Berhidi Mária kiállítása a MODEM-ben

A tavaly elhunyt Berhidi Mária még november 10-ig látható retrospektív kiállítása nemcsak különlegesen finom alkotói szubjektumából táplálkozó minimalista szobrainak, hanem meghatározó művészetszervezői tevékenységének is méltó emléket állít. A tárlatról, melyen néhány alkotótársa munkái is szerepelnek, az életművet hosszú ideje követő Horányi Attila művészettörténész írt kritikát.