Hirdetés
Hirdetés

Szemle

— 22 perc olvasás mező

Kortárs Művészeti Alap – Pozícióharc helyett szolidaritás

Az autonóm művészet és a művészeti mező kialakulása, a piachoz és a hatalmi mezőkhöz fűződő ambivalens viszonyuk – valamint egy szerény javaslat. Megjelent a Műértő 2020. áprilisi számában Ebben a szövegben nemzetközi példák segítségével megpróbálom röviden felvázolni az autonóm művészet…

— 7 perc olvasás elmélet

Az számít, hogy ki követ. Mi is az a posztinternet művészet?

A hazai művészeti közeget 2015–2016 körül tarolta le a nemzetközi színtéren ekkorra már kibontakozó posztinternet művészet jelensége. Ahogy a „poszt-” előtagú kifejezésekkel már csak lenni szokott, a posztinternet is örvényként gyűrűzött be a köztudatba, nem kevés zavart és kezdeti elutasítást váltva ki a szcénából.

— 4 perc olvasás

Néma operák. Révész és Roskó a Paksi Képtárban

A magyar művészettörténetben ritka a párhuzamos pályák találkozása. Inkább a széttartás a jellemző: akik kezdetben elválaszthatatlannak tűntek, negyven év múltán már vagy messze jártak egymástól, vagy látni sem akarták a másikat.

— 5 perc olvasás kiállítás

Magyar forradalmi áramlástan

A tematikus struktúrát tekintve a három eddigi OFF-Biennáléban látszólag éppannyira kevés a közös vonás, mint három egymást követő Documentában. Az első OFF-nak nem volt központi témája, a másodiknak volt, de abba szinte bármi belefért volna, a harmadiknak – amely az…

— 6 perc olvasás elmélet

Provincializálható-e Európa?

Mi az a kulturális transzfer? Michel Espagne, az erről szóló kutatások egyik úttörője szerint a kulturális transzfer “ellentétes a homogén formák feltárásának szentelt, egységekre összpontosító társadalomtudományokkal.”

— 4 perc olvasás kortárs

A lélek maga tehetetlen. Kicsiny Balázs kiállítása a MODEM-ben

Kicsiny Balázs képzőművész több mint harminc évet felölelő életművéből 2020 novemberében a MODEM-ben nyílt kiállítás. A járványügyi intézkedések miatt elkészülte óta tulajdonképpen zárt ajtók mögött áll, és meghosszabbított nyitvatartással a korlátozások feloldását követően – nem tudni, mikor – lesz majd egyszer végre megtekinthető. Ha van sors, akkor az így, ezzel utolérte a tárlatot.