Hirdetés
Hirdetés

Szemle

— 5 perc olvasás kiállítás

Absztakadabra. A poszt-kritikai helyzet kritikája

A Budapest Galéria Mikrotómia című kiállításához katalógust jelentetett meg. Két írást tartalmaz Kollár Dalma Eszter kurátori szövegét és Zemlényi-Kovács Barnabás Prekár univerzalizmus. Adalékok a kortárs neoabsztrakt festészet kritikai analíziséhez című tanulmányát.

— 5 perc olvasás akcióművészet

A nyelv feltámasztása

Az 1960-as évtized a művészeti és mediális expanzió lázában égett. Allan Kaprow a happeninget a képzőművészet többlépcsős kiterjesztéseként fogta fel – a táblaképből az avantgardisták kezében kollázs, aztán asszamblázs, environment, majd végső állomásként happening születik.

— 7 perc olvasás jel

In hoc signo

Ha a vizuális művészetekben jelekről ejtünk szót, feltétlenül meg kell említeni a szemiotikát mint jeltant, jeltudományt, amely képzőművészeti körökben manapság – főleg idehaza – sokszor rossz csengésű szó.

— 22 perc olvasás mező

Kortárs Művészeti Alap – Pozícióharc helyett szolidaritás

Az autonóm művészet és a művészeti mező kialakulása, a piachoz és a hatalmi mezőkhöz fűződő ambivalens viszonyuk – valamint egy szerény javaslat. Megjelent a Műértő 2020. áprilisi számában Ebben a szövegben nemzetközi példák segítségével megpróbálom röviden felvázolni az autonóm művészet…

— 7 perc olvasás elmélet

Az számít, hogy ki követ. Mi is az a posztinternet művészet?

A hazai művészeti közeget 2015–2016 körül tarolta le a nemzetközi színtéren ekkorra már kibontakozó posztinternet művészet jelensége. Ahogy a „poszt-” előtagú kifejezésekkel már csak lenni szokott, a posztinternet is örvényként gyűrűzött be a köztudatba, nem kevés zavart és kezdeti elutasítást váltva ki a szcénából.