Máltán megnyílik az első kortárs művészeti múzeum
Az októberben nyíló Máltai Nemzetközi Kortárs Művészeti Tér bejelentette első kétéves programját.
Az októberben nyíló Máltai Nemzetközi Kortárs Művészeti Tér bejelentette első kétéves programját.
Az ironikus hangvétel kortárs kiállítás esetében nem ritka, de A művészet is cigánybűnözés című anyag esetében a „maró gúny” kifejezés talán megfelelőbb lenne. Oláh Norberttel, aki meghatározó szerepet játszik a Bura Galériában nemrég nyílt, romadadaistának deklarált projekt létrejöttében, Bihari Ágnes beszélgetett.
Az öregedés méltóságteljes elfogadása és megélése a táncmozdulatokban rejlő kecsesség s öröm tolmácsolásával különleges élményt nyújt. Ennek lehetnek tanúi Börcsök Boglárka és Andreas Bolm The Art of Movement, valamint Figuring Age című, az aqb project space-ben előadott munkáinak köszönhetően, melyekről Básthy Ágnes írt kritikát.
Legalább 1000 Damien Hirst alkotás évekkel később készült, mint ahogyan azt a művész állítja. A The Currency sorozatból például több ezer művet gyártott le jóval később, mint a munkákon látható 2016-os szignó.
Ai Weiwei egy évtized után először rendez retrospektív kiállítást az Egyesült Államokban, melyre a Seattle-i Művészeti Múzeumban kerül sor 2025-ben.
Kérem, sóhajtson, Széchenyi Úr! címmel látható Koronczi Endre kiállítása a GODOT-ban, melynek központi tárgyai a Magyar Tudományos Akadémia épületének a kezdetektől meglévő szellőzőberendezései. Ezek poétikus módon őrizhetik akár a reformkor nagyjainak lélegzetét, sóhajait is, ami új dimenziót kölcsönzött a lassan három évtizede a szél-lélegzet-lélek-levegő tematikában mozgó művész munkájánák. Erről beszélgetett az alkotóval, és a kiállítás kurátorával, Cserhalmi Lucával Bihari Ágnes.
Tóth Csaba jogászként végzett, ügyvédként kezdett dolgozni, majd televíziós társaságok jogi és produceri feladatait látta el, de később a játékfilmkészítés területén is sikeresen megvetette a lábát. 2022-ben megválasztották a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete elnökének, emellett a Mosoly Alapítvány kuratóriumának is tagja, de ami miatt A mű szerzője, Elek Judit Katalin felkereste, az a – szintén tekintélyes – műgyűjtői tevékenysége. Otthonában beszélgettünk vele, több tucat kiemelkedő kvalitású kortárs műalkotás között.
Elbocsátottak egy múzeumi alkalmazottat Németországban, miután titokban kiakasztotta saját festményét az intézmény kiállítóterében.
A pop art kiemelkedő művészegyénisége, Keith Haring szándékosan befejezetlenül hagyta egy 1989-es festményét, így reagálva a számtalan áldozatot követelő AIDS-válságra, mely végül az ő halált is okozta.
A 94 éves japán művészikon, Kuszama Jajoi végtelenbe vesző vibráló alkotásaival ma is kápráztatóan eleven, ezt illusztrálja a Visionary Colors című jelenleg is látható időszaki kiállítása Tokióban. Helyszíni beszámoló.
Lassan az X generációhoz tartozó magyar alkotók is kezdenek öregedni, sőt, egyre gyakrabban jön fájdalmas hír egyikük vagy másikuk idő előtti haláláról. Nem volt könnyű a pálya eleje, nem egyszerű a zeniten sem, és a következő 20-25 év sem néz ki túl fényesen. Nem, nem volt régen minden jobb, de azért sok minden igen: fiatalok voltak, előttük állt az élet, és körülbelül egy évtizeden át színesnek, nyitottnak és reménytelinek tűnt számukra (is) itthon a világ. Erről – meg sok másról is – szól a Magyar Nemzeti Galéria február elejéig látogatható kiállítása, a TechnoCool. Új irányok a kilencvenes évek magyar képzőművészetében (1989-2001).
A távol-keleti térség művészeti és műkereskedelmi központjává kíván válni Dél-Korea, ezért – első lépésként – egy gigantikus, műtárgyak biztonságos tárolására alkalmas raktárt húz fel a szöuli nemzetközi reptér mellett.