Elveszettnek hitt John Piper-festményt árvereztek el Londonban
A brit modern festészet meghatározó alakjának egyik fontos, lappangó festménye talált új gazdára.
A brit modern festészet meghatározó alakjának egyik fontos, lappangó festménye talált új gazdára.
Június 13. és 16. között rendezték meg a svájci Bázelben a művészeti vásárok etalonja, az 1970-ben életre hívott Art Basel 2024-es kiadását. Az eseményről a helyszínen élő, a vásárt minden évben felkereső szerzőnk, Darányi György számolt be.
Legalább 1000 Damien Hirst alkotás évekkel később készült, mint ahogyan azt a művész állítja. A The Currency sorozatból például több ezer művet gyártott le jóval később, mint a munkákon látható 2016-os szignó.
Több mint 200 tárgyat, köztük Keith Haring által ihletett ruhadarabokat árvereznek el a néhai divatikon személyes darabjai közül a Christie’s-nél. Az eladásból származó bevétel egy részét jótékonysági célokra fordítják.
A Nelson-Atkins Múzeum Claude Monet Moulin de Limetz (1888) című festményét bocsátja áruba – 18 és 25 millió dollár közötti leütésre számítanak.
A globális műpiac a kedvezőtlen előjelek ellenére átlagosnak mondható évet produkált. Persze, mint mindig, most is voltak nyertesek és vesztesek.
Az Emirátusok múlt hét végén zajlott nemzetközi művészeti vására, az Art Dubai beszélgetesein és kiállításain biztosított platformot a háború sújtotta régiónak.
Egy moszkvai aukciósházban február 18-án mintegy 1 millió dollárért kelt el Ivan Ajvazovszkij Holdfényes éjszaka című festménye – melyet feltételezések szerint az orosz invázió során az ukrajnai Mariupoli Helytörténeti Múzeumból loptak el.
A Dimitrij Ribolovljev kontra Sotheby’s perben a New York-i bíróság ítéletet hirdetett. Az esküdtek nem találták bűnösnek a patinás aukciósházat. Az orosz milliárdos és a világ egyik legrangosabb aukciósháza közötti jogi csatározás tanúvallomásai rántották le leplet arról az átláthatatlan világról, amelyben a világ legdrágább műalkotásai cserélnek gazdát a lehető legnagyobb diszkréció mellett.
A Sotheby’s-nél 2018-ban emlékezetes módon „leadarálódott” Girl with Baloon vásznat a művész stúdiója akkor átnevezte Love is in the Bin-re, de tavaly új címmel és dátummal került reflektorfénybe – ezúttal Dél-Koreában.
A tavalyi évnek talán az volt a legnagyobb meglepetése a globális műkereskedelemben, hogy nem történt meglepetés: az elemzők visszaesésre számítottak és az be is következett. De azért pánikra nincs ok.
Dimitrij Ribolovljev azzal vádolja a patinás árverezőházat, hogy adatokat hamisított, illetve hallgatott el.