
135 millió euróért kelt el egy 1955-ös Mercedes. De miért érdekes ez?
Az összeg megháromszorozta az aukciós autópiacon korábban elért legmagasabb árat. De mit keres ez a hír egy művészeti portálon? Elmondjuk ezt is.
Az összeg megháromszorozta az aukciós autópiacon korábban elért legmagasabb árat. De mit keres ez a hír egy művészeti portálon? Elmondjuk ezt is.
Ez a hír önmagában nem meglepő; a váratlan az, hogy olyan – ismert és kevésbé ismert művészek érték el, akik eddig nagyon távol voltak mostani áraiktól.
Jó napjai vannak a Christie’s-nek: alig néhány nappal azt követően, hogy Andy Warhol Marilyn-jével minden idők második legmagasabb aukciós árát érték el, New Yorkban a múltnak adták át a fotópiac eddigi rekordárát is.
Most fordul első félévi célegyenesébe a hazai aukciós piac, amelynek gazdag kínálatából néhány top-tételt emelünk ki.
A licitálók közül hiányoztak ugyan a szankciókkal sújtott orosz milliárdos gyűjtők, de a forgalom nélkülük is jelentősen felülmúlta – legalábbis eddig – a tavalyit.
A valódi szembenézést a múlttal sokáig lehet halogatni, de idővel üt az igazság órája. Svájc legnagyobb művészeti múzeuma számára ez a lehető legrosszabbkor következett be.
Megjelent a nemzetközi műtárgypiac elmúlt évi fejleményeinek legátfogóbb és világszerte legelfogadottabb elemzése, mely szponzorai okán Art Basel & UBS Reportként ismert; valójában egy, a műpiaccal évtizedek óta foglalkozó ismert közgazdász, Clare McAndrew, illetve cége, az Arts Economics állítja össze.
Az utólagos sajnálkozás már nem segít: a 91. évében járó Hermann Gerlinger kalapács alá viszi több tízmillió euró értékű gyűjteményét. Nem a pénz miatt, vagy, mert attól tart, a gazdag kollekció nem lenne jó kézben örököseinél.
Helyszíni beszámoló az Expo2020 művészeti installációiról és a Közel-Kelet műkereskedelmi csúcseseményéről, az Art Dubai-ról.
Üzenetértéke is van annak, hogy egy 200 milllió dolláros becsértékű műalkotás éppen ezekben a hónapokban kerül kalapács alá.
Hogy hosszabb távon miként hat a háború a műkereskedelem különböző csatornáira, így a művészeti vásárokra, ma még nem megjósolható, néhány rövidebb távú következmény azonban máris érzékelhető.
Abban nincs semmi rendkívüli, hogy egy múzeum – főként vásárlóként, de egyre többször eladóként is – megjelenik a piacon; a lépést az ügyletekbe bevont műtárgyak árai teszik hírértékűvé.