
„Ez most mind összeomlik és újra elölről kell kezdenünk” – Mykola Ridnyi, képzőművész
Munkáiban, filmjeiben az elmúlt években eszkalálódó társadalmi erőszakról is beszélt. Most úgy érzi, a háború hosszú lesz.
Munkáiban, filmjeiben az elmúlt években eszkalálódó társadalmi erőszakról is beszélt. Most úgy érzi, a háború hosszú lesz.
Erősen indult az idei év a Kiscelli Múzeumban: egy sokéves, elmélyült munkát igénylő projekt, az Atlas bemutatójával. Most egy új tanulmánykötet is megjelenik, amely körülírja az Atlast és felderíti talán azokat a jelentésrétegeket is, amelyek a megnyitó óta rakódtak rá.
A globális lefagyást hozó 2020-as év a többséggel ellentétben Tarr Hajnalka számára éppen nem a kényszerű passzivitást jelentette.
Æther Sofia kritikai visszajelzéseket generál a művészeten, a tudományon, a politikán és az aktivizmuson keresztül, a korrupt bolgár rezsimben.
“Ha azonosulok egy társadalmi réteggel, akkor az a migráns. Mert én Ausztriában születtem a szüleim nem; tökéletesen beszélek németül, de a nevem külföldi” – mondja Fogarasi András, azaz Andreas Fogarasi.
“Az elmúlt évet arra szántam, hogy elejétől végéig újrafordítsam A spektákulum társadalmát, amely 2006-ban a fordításomban jelent meg először magyarul. Van valami hajlamom a mechanikus, mazochisztikus, hivatalnoki jellegű munkára, akár a művészetben is.”
Baranyay András munkáiról, a hagyatékából a Műcsarnokban megtekinthető kiállításáról Kishonthy Zsolttal, az életművet gondozó MissionArt galéria egyik tulajdonosával és Török Tamással, a művész barátjával, több hazai és külföldi kiállítása kurátorával beszélgettünk.
A Tehnica Schweiz a 2000-es évek közepe óta aktív a hazai és a nemzetközi képzőművészeti színtéren. Részvételen alapuló projektjeik vallási, közösségi és irodalmi-művészettörténeti narratívák összefonódását artikulálják.