Hirdetés
Hirdetés

kiállítás

kiállítás

A periféria diszkrét bája – a lokális újrafelfedezése: Elene Chantladze kiállítása

Új relevanciával bír a kortárs műkereskedelemben és a kortárs művészeti intézményi politikában a globalizációval szembeállítható perifériák naiv, zárványszerű alkotóinak életműve. A jelenségről – amely az áprilisban nyíló 60. Velencei Képzőművészeti Biennáléra is hatással van – egy 78 éves grúz festőnő zürichi kiállítása kapcsán írt szerzőnk.

— 5 perc olvasás ajánló

Körsvenk – A mű heti ajánlója

Cigarettázó tyúk, körültekintő rave-ület, nagy zabálás – hedonizmus, önkábítás és egyéb eszképizmusok a farsangi időszak közepén, miközben keletre már több mint 700 napja zajlik egy elképzelhetetlennek hitt háború. 360 fokos észlelői spektrumot ajánlunk az elkövetkező programhétre. Kedves Olvasó, Ön A…

kiállítás

Az elmúlt száz év egyik legfontosabb amerikai festője megmutatta az ezerarcú gonoszt – Philip Guston a Tate Modernben

Philip Guston társadalmi gyűlöletet és erőszakot ábrázoló képei elképesztően erősek, és ma, több évtizeddel megszületésük után is hatnak. Az eredetileg 2020-ra tervezett, régóta várt vándorkiállítást, az akkori események fényében, nem merték a közönség elé vinni a részt vevő múzeumok. A kiállítássorozat végül két évvel később valósult meg. Szerzőnk a londoni Tate Modernben nézte meg a tárlatot.

— 4 perc olvasás ajánló

Szellemképek – A mű heti ajánlója

Kísérleti fotó, fotókísérletek és indigó palimpszeszt összesen másfél évszázad távlatából; Herczeg Klára-díjasok; továbbá metatárgyként létező kávéskészlet és képvásárként létező képvásár – mind e heti ajánlónkban.

— 3 perc olvasás kiállítás

Egy művész beperelte a MoMA-t a Marina Abramović kiállításon történt szexuális visszaélések miatt

John Bonafede, aki a 2010-es, New Yorkban megrendezett Marina Abramović retrospektív kiállításon többedmagával újra előadta a szerb művész legendás performanszait, azt állítja, hogy a rendezvény ideje alatt többször zaklatták szexuálisan. A történtek miatt most a bíróságon kíván elégtételt venni a felelősön, mely véleménye szerint a Museum of Modern Art.

kiállítás

Távol-keleti urbánus magány 3D-ben – Waliczky Tamás kiállítása

Waliczky Tamás több mint három évtizede él és alkot külföldön, ahol egy darabig jobban is ismerték a nevét és számítógép-alapú műveit, mint itthon. Ez azért ma már máshogy van, főleg mióta ő képviselte Magyarországot az 58. Velencei Biennálén (2019) Képzelt kamerák című projektjével. Az újmédia műfajának körébe tartozó munkáinak élvezetéhez elsősorban kíváncsiság kell, még hozzá az a fajta, ami a megszokott vizuális víziókon túli látványokra is nyitott. Legújabb munkáit az őt itthon képviselő, Molnár Ani Galériában lehet megtekinteni.

— 3 perc olvasás ajánló

Messze jövendővel… – A mű heti ajánlója

Az idő dimenziójának egymástól távolabb eső szegmenseire és ezek összefüggéseire fókuszál több kiállítás is, akár intézményi vagy családi viszonyok szintjein. De helyet (és időt!) kér magának a játékos absztrakció is.

Bécs

A pókasszony pszichéje – Louise Bourgeois-kiállítás a bécsi Belvedere-ben

A 2010-ben, életének 99. évében elhunyt francia-amerikai művész munkásságával legtöbben gigantikus pókot formáló bronzszobrain keresztül találkozhattak. Maguk az alkotások is megrendítőek, de ami ennél is mellbevágóbb, hogy egy 80 év fölötti nő műtermében készültek. A 20. század végének képzőművészetére meghatározó erővel bíró Bourgeois mintegy hét évtizedet felölelő életműve egy kimerítően alapos, meghökkentő és lehengerlő kiállításon követhető nyomon még január végéig az Alsó-Belvedere-ben.