Hirdetés
Hirdetés
— 2024. augusztus 8.

Anatómia és autonómia – A mű heti ajánlója

Privátfotó Kőszegen, nemes-szemét Veszprémben, bőrszerű tüll és posztszenzibilitás Pesten – idegenvezetés a szem mögötti tartományokba Pécsett.

Molnár Ani Galéria /// Üveges Mónika: Skeletal Scenes

Üveges Mónika művészetében a festészet és a szobrászat összemosódása „olyan objekteket eredményez, melyek formavilágukban egyszerre merítenek a dizájner tárgyakból és a poszthumán elméletekből. A bőrszerű tülldarabok érzékien foszlanak le a krómozott, space age-et idéző keretekről, mintha a különböző darabok drámai jelenetekben rétegződnének egymásra csak azért, hogy pusztulásukban felszínre hozhassák a nekik tartást adó csontvázat, párhuzamosan kérdőjelezve meg az emberi test anatómiáját és a művészet autonómiáját.”

2024. október 4-ig


Knoll Galéria /// Végtelenségvágya rendszerváltás időszakának művészetében

„A magyar festészet ´80-as évek végi, ´90-es évek eleji törekvéseit itthon nem ismert, a műtermekből elkészültük után rögtön külföldre került művekkel bemutató kiállítás-sorozat harmadik része – a Szimmetria ellenpontokkal és A ´80-as évek nomádjainak manierizmusa c. tárlatokat követően – az új szenzibilitás időszaka után megjelenő művészeti elképzeléseket idézi fel.” A kiállítás a korszak legismertebb alkotói mellett olyan művészek munkáit is bemutatja, „akiknek a művére az utóbbi időben kevesebb figyelem jutott, s tevékenységük új felismerésekkel járulhat hozzá a rendszerváltás éveinek művészetéről kialakuló ismereteinkhez”.

Kiállító művészek: Bak Imre, Bodóczky István, Gábor Áron, Mulasics László, Bartl József, Mazzag István.

Gábor Áron: Fénymöbius, 1989, vegyes technika, papír, 59×84 cm

2024. szeptember 7-ig


Gyárkert KultúrPark (BLOKK Art&Design) – Veszprém /// Sinkovics Ede: Trash Flow

„Sinkovics Ede töretlen lelkesedéssel folytatja parafrázisainak és upcycling műveinek készítését. Alkotásaiban a legegyszerűbb anyagok, sőt, még a szemét is megnemesedik. Ezen transzformáció kiindulópontja lehet a klasszikus festészeti hagyomány, például egy reneszánsz mester képe, vagy akár egy hétköznapi infografika egyszerű vizualitása. A parafrázisoknál, az aktív újragondolás során a művész beépíti azokat az új elemeket, amelyek révén a régi továbbra is új, aktuális, releváns lesz számunkra itt és most. Ezt pedig csak felerősíti, hogy – a jelen környezeti válságra is reflektálva – legújabb alkotásaiban hulladékanyagból készít új műveket, melyek során a korábban kidobandónak ítélt elem új minőségre tesz szert.”

2024. augusztus 15-ig


JPM Múzeum Galéria – Pécs /// Keserű Ilona & Kun Fruzsina: Nyár lesz tehát, tündöklő és meleg

„ Mindketten pécsiek, mindkettejük számára fontos igazodási pontot jelent Martyn Ferenc, mindkettejük műveiben egyfajta ‘gömbölyded’ világ ölt testet: hullámokból, íves formákból, csepp alakú motívumokból, gubancokból formálódó univerzumok, amelyek belső szférákba, lírai dimenziókba vagy éppen a szem mögötti tartományokba vezetik a nézőt.”

2024. augusztus 30-ig


Fortepan Fotógaléria – Kőszeg /// Lissák Tivadar fotónaplója

A műemlék épület földszintjén – Vidor Ágoston kárpitosmester volt műhelyének helyén – megszületett a kőszegi Fortepan Fotógaléria. A tervek szerint minden nyáron egy-egy szerzői, vagy tematikus kiállítás lesz megtekinthető a szabadon látogatható galériában. Jelenleg Lissák Tivadar képei várják az érdeklődőket.

2024. szeptember 29-ig


Borítókép: Balatonmáriafürdő, Balaton-part, 1934, Fotó adományozó: Lissák Tivadar, Fortepan