Hirdetés
Hirdetés
— 2024. augusztus 22.

Vizuális aktivizmus – A mű heti ajánlója

Fotómennyország, betonsivatag, újrahasznosítás és sarkköri hisztéria – Arles, Berlin, London, Szentendre és a Madách tér e heti ajánlónk fókuszában.

ha arra jár

Arles /// Les Rencontres d’Arles 2024: Beneath the Surface

Az Arles-i Fotófesztivált (Rencontres d’Arles) 1970 óta évenként rendezik meg a franciaországi Arles városában. Az esemény mára a világ egyik legjelentősebb fotóművészeti fesztiváljává nőtte ki magát, amely évente több tízezer látogatót vonz. A fesztivál célja, hogy bemutassa a kortárs fotográfia sokszínűségét és innovációit, lehetőséget biztosítva a fiatal és elismert művészek számára egyaránt, hogy bemutassák munkáikat a nemzetközi közönség előtt. A fesztivál programjában kiállítások, előadások, workshopok és különböző szakmai találkozók szerepelnek, amelyek mind hozzájárulnak a fotóművészet fejlődéséhez és népszerűsítéséhez. A fesztivál helyszínei – mint például történelmi épületek, múzeumok és szabadtéri terek – különleges atmoszférát biztosítanak az események számára.

Debi Cornwall

2024. szeptember 29-ig


Tate Modern – London /// Zanele Muholi

Zanele Muholi napjaink egyik legelismertebb fotósa, munkáit a világ minden táján kiállították. A több mint 260 fényképet tartalmazó Tate-beli kiállítás összefoglaló képet nyújt pályafutásáról. Muholi vizuális aktivistaként írja le magát, aki a 2000-es évek elejétől dokumentálta Dél-Afrika fekete leszbikus, meleg, transz, queer és interszex közösségeinek életét.

Fotó: Liam Man

2025. január 26-ig


KW Institute for Contemporary Arte – Berlin /// Pia Arke: Arctic Hysteria

Az Arctic Hysteria című kiállítás egyesíti Pia Arke fotográfiai, szobrászati, performatív és írásos munkáit, valamint papírmunkáit. Célja, hogy megvilágítsa a Grönland és Dánia közötti gyarmati kapcsolatokat körülölelő narratívákat, és hogy munkáival felkínálja azokat a továbbra is fennálló gyarmati struktúrákról szóló vita számára. Arke gyakorlata amellett, hogy a két ország közötti kötelékből született, egyúttal egyfajta strukturális feminista kritikaként bontakozik ki.

A képhez tartozó alt jellemző üres; ber.jpg a fájlnév

2024. október 24-ig


Telep Galéria /// Mindák Gergely: Homok ↔ Romok

„Die Wüste wächst, das Wachstum verwest.” /Pszeudo-Nietzsche/„A sivatag nő, de a növekedés maga – elrozsdásodott, elromlott. Vissza kell bontani, a homokból formált betont vissza kell vezetni az ősformájához, a homokszemek szép, keserű, homogén, profetikus magányához. A ház is, az ember is, a szobor is, mind kiáltó szó a betonsivatagban. (…)Mindák Gergely városvíziói végleg maguk mögött hagyják a lépték, a tektonika és a teremtési relációk birodalmát (ez a tér volna a város eredeti formája), és kiköltöznek a sivatagba, a remeték és rémek otthontalan otthonába.”(részletek Kulcsár Géza kurátori szövegéből)

2024. szeptember 17-ig


Ferenczy Múzeum – Szentendre terem /// Takarékos módi


„A háztartás régi, divatjamúlt vagy hibás tárgyait, ládát, edényfélét tovább használhatták más funkcióban is, de elsősorban az alapanyagok újrafelhasználása volt a jellemző. Rongyszőnyeg, parasztszoknyából varrt ruha, fadarabokból életre keltett eszközök, játékok tartoznak ide, a gépek, technikai eszközök elterjedésével pedig azok alkatrészei. Az újrafelhasználás témakörében nem hagyható figyelmen kívül a „mindenre jó” műanyag, ami elterjedésekor különlegességnek, hasznos anyagnak bizonyult a falusi portán.

A takarékos szemléletet a fogyasztói társadalom értéktelenné, szükségtelenné degradálta, mára viszont létfontosságú, egyre inkább követendő minta.”

Kiállítási enteriőr

2024. október 6-ig


Borítókép: François Bellabas: Motorstudies DTB, 2016, Courtesy of the artist / ADAGP, Paris