Hirdetés
Hirdetés
— 2022. október 6.

Szívesebben megyünk vissza az irodába a home office-ból, ha a falakon művek is vannak

A COVID időszak otthoni mukavégzése után szívesebben mennek vissza az irodai dolgozók azokba az irodákba, ahol művekkel is találkoznak. A fiatal munkavállalókra kiváltképp igaz ez – állítja egy friss, brit felmérés, amely a művészet, illetve a kulturális aktivitások jelenlétét vizsgálja a munkahelyi terekben.

A kutatás szerint a 18-29 éves kor közötti munkavállalók eleve is jobban hajlanak arra, hogy a pandémiás időszak után visszamenjenek a munkahelyi közösségekbe dolgozni a home office-ból, de ezt még szívesebben teszik, ha az irodai falakon művek vannak. Egyebek között ezt állítja a brit Art of the Workplace Report, amely háromezer, 18 és 60 éves kor közötti irodai dolgozót kérdezett az Egyesült Királyságban. A legfiatalabbak 63 százaléka szívesen tér vissza az irodába, és ez az arány 75 százalékra ugrik azok között, akik olyan helyen dolgoznak, ahol az épületben, az irodákban jelen van a művészet.

Fotó: RJ / Flickr

A londoni Brookfield Properties nevű cég megbízásából, a The School of Life nevű céggel együttműködésben készült jelentés megállapításai összhangban vannak azokkal a trendekkel, amelyek a műkereskedelemben is látszanak – jegyzi meg a jelentést ismertető Artnet News.

Eszerint a fiatal vásárlók egyre nagyobb számban jelennek meg és egyre meghatározóbbak a kortárs műtárgypiacon. A Christie’s például idén a fiatal vásárlók növekvő arányát regisztrálta: vevőik 30 százaléka új vásárló volt, és ezek 34 százaléka a milleniál generációhoz tartozik, vagyis 1981 és -96 között született, ami 3 százalékos emelkedés a tavalyi adatokhoz képest. A Sotheby’s arról számolt be, hogy a pandémiás időszakban megugrott a 40 év alatti licitálóik és vásárlóik száma, 2021-ben 67 százalékkal voltak többen, mint 2019-ben. A Phillips-nél a vásárlók 50 százaléka online licitáló, valamint első vásárló volt 2021-ben és ez az aukciósház szerint egyértelműen a fiatalok megjelenésére utal.

A jelentés egyébként mélyebben is foglalkozik a művészet és a kultúra jelenlétével a munkakörnyezetben. A válaszadók 77 százaléka jelezte, szereti, ha kulturális, társadalmi, vagy egészséggel, fizikai jólléttel összefüggő eseményeket szerveznek a munkahelyén, 69 százalékuk pedig kifejezetten örül annak, ha vonzó műalkotások veszik körül, miközben dolgozik. A jelentés szerint egyértelmű összefüggés van a produktivitás és a műtárgyak jelenléte között: azok, akik csupasz falak között dolgoznak, kevesebb, mint 10 százalékban válaszolták, hogy szívesen dolgoznak ilyen körülmények között.