Klímaaktivisták odaragasztották magukat egy Botticelli képhez Firenzében
A firenzei Uffizi képtárban két klímaaktivista ragasztotta oda magát egy Botticelli festményhez. A hírek szerint sem a műalkotásban, sem magukban nem tettek kárt. Ez nem az első hasonló típusú akció volt az elmúlt időszakban, európai múzeumokban.
Az olaszországi szénerőművek újraindítása ellen tiltakozó két aktivista az olasz Ultima Generazione (Utolsó nemzedék) csoporthoz tartozik – számol be híradásában a Hyperallergic. Mindketten Sandro Botticelli Primavera (Tavasz) című, 1480 körül keletkezett festményéhez ragasztották a tenyerüket még pénteken az Uffiziben. Egy harmadik társuk pedig eközben a földgáz és szénfelhasználás ellen tiltakozó feliratot helyezett el a térben. Mindhármukat eltávolították a múzeumból.
A Hyperallergic arra emlékeztet, hogy nem ez volt az egyetlen ilyesfajta akció az utóbbi időben. Múlt hónapban a londoni Courtauld Gallery-ben a Just Stop Oil csoport tagjai ragasztották magukat egy Van Gogh-kép keretéhez, majd Glasgow-ban történt meg ugyanez egy Horatio McCulloch festménnyel. Nem sokkal később pedig John Constable egyik képe lett az áldozat a National Gallery-ben, Londonban.
Az aktivisták minden alkalommal a klímakatasztrófára, a felpörgetett energiakitermelés és felhasználás következtében végbe menő környezetpusztításra hívták fel a figyelmet.
A Euronews híre szerint a múzeum azt közölte, a Botticelli-képet védő üvegfelületnek köszönhetően nem esett kár a festményben. Az Uffiziben akciózók nem véletlenül választották Botticelli képét a tavasz és a zöldellő növényzet ábrázolásával. A csoport közleménye így fogalmaz: “Manapság el tudunk képzelni egy ilyen tavaszt? Tüzek, éhínség, szárazság teszik lehetetlenné.” A követeléseik között szerepelt, hogy az olasz kormány állítsa le a szénbányák újbóli megnyitását, csökkentse a gázkitermelést és növelje a nap és a szélenergia használatát az országban.