Hirdetés
Hirdetés
— 2024. november 7.

Makroszféra – A mű heti ajánlója

Intim indigórajzok, vad rezonanciák, hangalapú mozgókép, golfpálya és féreglyuk találkozása – s mindez csak a jéghegy csúcsa. Kiállítási betevő a hétre.

Budapest Galéria /// The Greenkeeper’s Nightmare

Záró tárlatvezetéséhez érkezett Kristóf Gábor és az Antigolf Club – Martin Chramosta, eden_jeneses, Fridvalszki Márk, Hoóz Anna, Legion (Borsos János, Ingatlan, Janky Máté, Kovács Máté, Lőrinc Lilla, Nozdroviczky Eszter), Petrányi Luca, SZAF (Fischer Judit, Mécs Miklós, Vándor Csaba) – kiállítása.

„A legtöbbeknek hobbit, kikapcsolódást jelentő sport egy mesterséges környezetben, tele szabályokkal, öltözködési útmutatóval és saját nyelvvel nem tűnik önfeledt szórakozásnak. Az abszurditást csak fokozza, hogy a füves pályának, a szabadtéri környezetnek, ahol a játékosok játszanak, maga a természet a legnagyobb ellensége – gondoljunk csak a széllel terjedő gazra, a fűmagot felcsipegető madarakra, a földet feltúró vakondokra vagy a különböző időjárási körülményekre. Ezeken az ellentmondásokon felül fontos megemlíteni, hogy a golf a kiváltságos réteg sportja; a társadalmi olló egyre nagyobbra nyílásával pedig csak nő a szakadék a golfozók és a nem-golfozók között.

Akik nem golfoznak, kívül rekednek a kerítéssel, bozóttal és fallal gondosan elzárt golfpályán, s ismereteiket a golfról leginkább csak a kerítés résein kukucskálva szerezhetik meg. Minden, ami egy golfklub szigorú rendjét megbontja, elsődlegesen a golfpályák felfoghatatlan eszmei értékű gyepének gondnokát, a Greenkeepert bosszantaná fel. Kristóf Gábor pedig a Greenkeeper rémálmát (amely a kiállítás címében fogalmazódik meg) egy csapat művész bevonásával váltja valóra.

A művészek a kiállítás alkalmából megalapítják az Untitleist Anonim Antigolf Clubot, amelynek keretében a golfot, a golfozókat és a golf által képviselt értékrendet próbálják értelmezni vagy épp kritika tárgyává tenni – utóbbi a finom utalásoktól a rombolásig terjedhet. Ahhoz pedig, hogy nem-golfozókként hozzáférhessenek a golf zárt univerzumához, úgy tűnik, egy féreglyukra lesz szükségük, ami átjárót képez a két világ között.” Kurátor: Kollár Dalma Eszter

Záró tárlatvezetés november 9.

2024. november 10-ig


Viltin Galéria /// Rózsa Luca Sára: Szimmetriák

Rózsa festményei és kisméretű, intim indigórajzai mellett nagymamája selyemképei is megjelennek a kiállítás terében, ezzel az alkotó régi vágya teljesül: egy közös tárlat művésszé válásának legnagyobb támogatójával, aki mindenkor fontos inspirációs forrása is volt. A munkák reflektálnak a kettejük közötti kapcsolatra, valamint a két női sors párhuzamaira, szimmetriájára. Az eltérő korszellem a művésszé válás vagy nem-válás folyamatában meghatározó szerepet játszott, a kiállítás a két női életút egymásra tükröződő dilemmáiról, ciklikusságáról, amplitudóiról mesél.

2024. december 18-ig


Neon Galéria /// Korodi Luca: Karzat

„A hangok érdekelnek mostanában: rezgések, átszűrődések. Kitakarás, távlatok, úti célok és a vad rezonanciák megszelídítése. Miután megcélzok valamit a távolban, akadályokba ütközöm. Akadályokba, amelyek szűrők is. Mire eljutok oda, hogy megszelídítek egy fogalmat, közelebb kerülök a valamihez” – vallja Korodi Luca új anyaga kapcsán.

2024. november 28-ig


acb Galéria /// Lázár Gábor: Fundamental Fields

Lázár új háromcsatornás audiovizuális installációja Hopp-Halász Károly acb Plusban látható kiállításához kapcsolódik: Hopp-Halász ’80-as és ’90-es években festett neo-geo sorozatának letisztult és játékos formavilágát ülteti át saját generatív zenei és mozgóképes nyelvezetére. A három nagyméretű képernyőre és hangforrásra tervezett installáció alapja a Hopp-Halász festményekre is jellemző szűk formai eszközkészletből építkezik, miközben a hangalapú és a mozgóképes tartalmak egy, kifejezetten erre a műre tervezett program segítségével valós időben szinkronizálódnak.

2024. december 6-ig


DOXA /// Wolf Eszter: Nice Save

„Sigmund Freud ezzel a vízben lebegő jéghegy-ábrával tudta igazán jól szemléltetni a tudatos és a tudattalan léptékét: topográfiai modelljén el tudta helyezni az én, ösztönén, felettesén hármasságot, rámutatva, hogy a három énrész hogy viszonyul a víz alatti és feletti részekhez.”

2024. november 30-ig


Sajnálom – háború!

— 2 perc olvasás