Hirdetés
Hirdetés
— 2024. október 31.

Sokszorozódó őrangyalok – A mű heti ajánlója

Jelenésszerű betakarítás, színmozgások és vonalritmusok, talányos küldetésű lények, robotok és politikát formáló kínai étkek várják az érdeklődő kiállításlátogatókat heti válogatásunk helyszínein.

Vízivárosi Galéria /// Angyalok és Angyaliak – az Első Magyar Látványtár kiállítása

Az őrangyalok számára a sokszorozódás, a szimultán jelenlét munkaköri adottság – jelenlétük a világban olykor kézzelfogható. Az „angyaliak” hozzájuk hasonló titokzatos lények; olyanok, mintha a földi valósághoz semmi közük sem volna. Ilyen például egy szelíd, önfeledt, gyermekinek tetsző hölgykoszorú, akik olyanok, mintha babákba fészkelt boldog lelkek társasága lennének. „Ismeretlen születésű, talányos küldetésű, elragadtatott lények. Hiányuk itt a Földön napi tapasztalat. Ami helyettük van: az modern korunk angyallá s angyalivá fotózottainak köre” – fogalmaz a kiállítási vezető.

2024. november 29-ig


Longtermhandstand /// Szabó Ottó Robottó: Earth, Wind and Fire

Az emberiség és gépeinek kapcsolata a témája Robottó alkotásainak, aki hosszú idő után újra jelentkezik itthon kiállítással, Bencze Péter szervezésében.

2024. november 30-ig


FKSE /// Weird Harvest

A kiállítás egy kortárs viszonyrendszert igyekszik feltárni, amellyel a különböző folklorisztikus irányzatokhoz – archaikus, urbánus, online vagy fiktív – művészeti gyakorlatokon keresztül fordul. A metaforaként működő Weird Harvest cím a Magic: The Gathering (MTG) gyűjtögetős kártyajáték egyik lapjáról származik. A ‘weird’ szó egyrészt utalás arra, hogy a folklór is átpolitizált; másrészt a kiállítás szervezőinek a folklórhoz és a különböző hitvilágokhoz való kutatói és alkotói hozzáállását is reprezentálja. Emellett a szó mágikus és esztétikai jelentéssel is bír: utalhat valami váratlanra, jelenésszerűre, sorsfordulásra, csavarra – vagy tündérre is. A kiállítás emellett különböző alkotói módokon reflektál a betakarítás, szüretelés, aratás aktusára konkrét és absztrakt formában.

2024. november 17-ig


Resident Art ///  Marosi Panni: Hyπnos

„Marosi művészetében valóság, emlék, álom és képzelet párbeszéde olyan szürreális tereket hoz létre, amelyeken az egységes térérzékelés helyébe szubjektív tértapasztalás lép. A színek és a formák egyszerre utalnak a látványvilág jelenségeire, személyes emlékekre és a kollektív vizuális emlékezet emblematikus tárgyaira, miközben a rejtett szimbólumok sejtetése az értelmezés újabb rétegei felé nyitják meg az ajtókat. A korábban főként enteriőröket ábrázoló festmények újabban a tágas tájak felé vezetik a tekintetet, így belső és külső, fent és lent, képzelet és valóság egyenrangúan keverednek a művész intenzív színekkel festett, karakteres képein.”

Marosi Panni: Small Campfire Made of Matches, olaj, vászon, 100×80 cm, 2024

2024. november 30-ig


Vasarely Múzeum /// Párbeszéd

A kiállítás húsz svájci és magyar művész alkotásait mutatja be, akik „műveiket lényegre koncentráló gondolkodással és minimális eszközhasználattal, gyakran tisztán a színnel, vagy a szín, tér, forma közötti matematikai összefüggésekre, a szín plasztikai értékeire és formateremtő erejére alapozva, színdinamikai viszonyok, színkontrasztok, színmozgások, szín- és vonalritmusok, színstruktúrák, avagy egyéni alkotói szabályok következetes alkalmazására és a gondolkodás belső logikai összefüggéseire építve hozzák létre.”

Kiállítási enteriőr

2025. január 26-ig


Néprajzi Múzeum /// Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei

A Liechtensteint, Párizst és Hong Kongot is bejárt kiállítás mintegy 90 műtárgyat jelenít meg a Kínai Nemzeti Múzeum gyűjteményéből az ókortól a modern időkig, melyek a kínai étkezési szokások évezredeket átívelő hagyományait és sokszínűségét jelenítik meg. A látogatók betekintést nyerhetnek egy olyan kultúrába, ahol az ételek és italok elkészítése nemcsak evést és ivást jelentett, hanem meghatározta a gondolkodást, a politikát, sőt: spirituális erővel is bírt. 

2025. január 19-ig


Borítókép: Marosi Panni: Stone Table, 140×240 cm, olaj, vaszon, 2024