Hirdetés
Hirdetés
— 2024. szeptember 26.

Önfeledt geometria – A mű heti ajánlója

A Kastner Kommunity jogvédő hátterű művészeti projektje arra hívja fel a figyelmet, hogy nem mindenki számára örömteli a gyerekkor; a K.A.S.-ban pedig manifesztálódik az a kézenfekvő kapcsolat, mely összeköti az ökölvívást a szobrászattal. Ajánlónk többi kiállítása további korrelációkra mutat rá: például a perszóna és a hegy, a cigarettahamu és az alkotói folyamat – vagy a körív és az egyenes közöttiekre.

Vasarely Múzeum Budapest /// MAERZ–OSAS

Az OSAS – Open Structures Art Society, Rainer Noebauer és a Vasarely Múzeum Budapest közös szervezésében létrejött kiállításon a geometrikus, konkrét, progresszív irányt képviselő Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület (alapítva: Budapest, 2006) és az interdiszciplináris, műfajokban nem elkötelezett MAERZ egyesület (alapítva: Linz, 1913) tagjai vesznek részt.

Kiállítási enteriőr

2025. január 26-ig


acb Galéria /// Vladimír Houdek: Harmonia Macrocosmica

Vladimír Houdek több mint egy évtizede konzekvensen építi különlegesen egyedi absztrakt festészeti univerzumát, amely egyszerre mutat expresszív és geometrikus jegyeket. „Festészetének geometrikus op-artja legalább annyira érzékien stimuláló, mint vad ecsetvonásai és felületroncsolásai. Mi több, Houdek motívumaiban egyaránt keveredik a múlt és a jövő, figyelme jellemzően mégis az utópiákra van kiélezve. A művész sokrétegű geometrikus kozmológiai szimbólumait egyaránt inspirálták késő-reneszánsz és barokk térképek, a huszadik századi eleji izmusok absztrakciója, valamint régiónk brutalista építészete is.”

Vladimír Houdek: Cím nélkül, 2023-2024
akril, pasztel, fa, 140 × 110 cm

2024. október 25-ig


K. A. S. Galéria /// Gáspár Szilárd: Impact

Az energia nem vész el, csak átalakul – mondja a fizika törvénye. Gáspár Szilárd művészete is ezen folyamat analógiájaként ölt alakot, amely során az emberi energia művészeti anyaggá alakul. A performansz és szobrászat tengelyén alkotó művész elszakadva a klasszikus technikáktól egy ökölvívó rutinjával helyezi új kontextusba az élettelen anyagot. De hogyan válik az ökölvívás művészeti gesztussá? Miként alakul a bokszring egyszerű helyből tárggyá, majd vizuális metaforává?”

Gáspár Szilárd: Egy tonna kéz (2023), inkjet-print,
Hahnemühle papír, 60,5 x 73,5 cm

2024. október 22-ig



Vintage Galéria
/// Maurer Dóra: PB – Persona Berg

„A kiállítás Maurer Dóra 1969 és 1971 között készült PB című sorozatának grafikai munkáiból mutat be egy válogatást. A nyomatok elkészítésének időszakában Maurer a grafikai sokszorosító eljárások szabályainak újraértelmezésére, határainak kitágítására törekedett. Az életmű egészét szemlélve az absztrakció felerősödése figyelhető meg ezeken a műveken, kevés figuratív elem szerepel a képeken, és azokat is a többértelműség jellemzi.” (…) A sorozat címében »P« a »personát«, vagyis a személyt, míg a »B« a »berget«, tehát a hegyet jelöli. A két jel kombinációjával, a PB-vel jelölt művek pedig ezek szimbiózisára utalnak formavilágukkal. A művek megközelítésében segít, ha a fogalmak általánosabb jelentéséből indulnunk ki, vagyis a természet és az ember viszonylatában gondolkodunk.”

A képhez tartozó alt jellemző üres; maurerdora.jpg a fájlnév

Maurer Dóra: PB 4 (Szét-, összefűződés), 1970
aquatinta, síkmarás, 50x70cm, MD60-C variáció

2024. november 15-ig


Kastner Kommunity /// Mindenki volt gyerek

„Gyerekként megtapasztalni és megismerni a világot mindannyiunk közös élménye, hiszen mindenki volt gyerek. De az, hogy ez kinek milyen emlékként marad meg, tud-e építkezni belőle a későbbiekben, már nagyban függ attól, hogy milyen felnőttek határozták meg ezt az időszakot. A Hintalovon Alapítvánnyal évek óta azon dolgozunk, hogy minden gyerek számára élmény legyen gyereknek lenni, és aztán úgy léphessen be a felnőtt korba, hogy nemcsak jó érzéssel gondol vissza ezekre az évekre, de figyel arra is, hogy a körülötte lévő gyerekek számára is szeretetteli és biztonságos legyen a világuk. És ehhez nem kell elolvasni minden gyerekjogi cikket, kívülről ismerni a Gyermekjogi Egyezmény rendelkezéseit. Elég csak arra visszagondolni, nekünk mire volt szükségünk, mi esett jól vagy épp mi hiányzott gyerekként. A művészeti projekttel ezeket az emlékeket szeretnénk megmozgatni” (Gyurkó Szilvia, az Alapítvány gyermekjogi szakértője)

A hagyományteremtő céllal 2023-ban indított program kurátora, Etentuk Inemesit tíz olyan fiatal alkotót hívott meg a projektbe, akiknek munkásságában fontos szerepet kap a játék, a gyerekkori élmények feldolgozása, újraértelmezése. A mukák a Hintalovon Összművészeti Projekt (HÖP) keretében készültek el, és a gyerekkor végtelennek tűnő szabadságélményét, konvencióktól mentes kreativitását idézik meg, amit egy, az alkotókkal közös gondolkodás, workshop előzött meg. A Hintalovon Összművészeti Projekt alkotói: Ember Sári, Fábián Erika, Góg Angéla, Herbert Anikó, Merényi Dávid, Metzing Eszter, Simon Márton, Tranker Kata, Varga Marietta, Vető Orsolya Lia.

Veto Orsolya Lia: Liquid Slices of Time (Cloud Fossils), 2023
akril, vászon, 40×60 cm
Fotó: Bíró Dávid

2024. október 19-ig



Longtermhandsand /// Bagi Attila: The seeable joy of ashes

Bagi Attila alkotásainak szürreális világa művészettörténeti és tárgyi analógiákkal operál, belehelyzekedve a csendélet hagyományba. „A hamutálak, cigarettacsikkek egyébként a műteremben eltöltött idő szerves részét jelentik számomra. Szimbólumai annak a munkafolyamatnak, amikor az éppen alakuló festményt nézem és értelmezem, s gondolkodom, miként folytassam tovább”– nyilatkozta egy interjúban.

2024. október 20-ig


+1

Bálna /// Budapest Contemporary Képzőművészeti Vásár

Másodszorra jelentkezik a Budapest friss kortársművésztei vására. Az idei év újdonsága, hogy a kiállító magyar kereskedők standjai között 12 európai galériával együttműködésben összeállt egy külön nemzetközi anyag, melynek Nemes Márton képzőművész a kurátora. A program része egy műkereskedelmi konferencia és több tárlatvezetés is, valamint egy jótékonysági árverés az Autistic Art Alapítvány javára.

Amelie Bertrand: I’ll face each day with a smile, 2024

2024. szeptember 26-29.


Borítókép: Varga Marietta

Öt évre bezár a Pompidou

— 2 perc olvasás