Négy éven belül az ötödik igazgatót jelölik ki a tekintélyes TEFAF élére
Ellentmondásos időszak előzte meg Dominique Savelkoul kinevezését a patinás művészeti alapítvány élére.
A tekintélyes maastrichti és New York-i éves vásárokat szervező European Fine Art Foundation (TEFAF) Dominique Savelkoult nevezte ki új ügyvezető igazgatójának. A posztot az elmúlt években több vezető is elfoglalta; a mostani döntést is egy problémás időszak előzte meg – adta hírül többek közt az Artnet News.
A szervezet azt is bejelentette, hogy két új tagot neveztek ki a kuratóriumba: Adrian Sassoont, kortárs művészettel és antik francia porcelánnal foglalkozó londoni kereskedőt, valamint Valentina Vico-t, a Benappi Fine Art igazgatóját és részvényesét.
Savelkoul korábban a brüsszeli Flandriai Fesztiválon, a Londoni Filharmonikusnál, a Londoni Nemzeti Galériában és a németországi Ruhr Triennálén töltött be vezetői pozíciókat. Tanácsadóként is dolgozott a flamand kulturális miniszter kabinetjében, legutóbb a belga Mu.ZEE vezetője volt, tehát jelentős tapasztalattal rendelkezik a kulturális szektorban mind igazgatósági, mind kormányzati és operatív feladatkörökben.
„Nagyon örülök, hogy csatlakozhatok a TEFAF-hoz, a nemzetközi művészeti közösség kulcsszereplőjéhez” – nyilatkozta Savelkoul. „A TEFAF jelentős szerepet tölt be az intézményi/non-profit szektor és a folyamatosan fejlődő művészeti piac összekapcsolásában” – tette hozzá.
Négy éven belül ő a TEFAF ötödik igazgatója. Savelkoul elődje, Bart Drenth 2023 júniusában azután mondott le, hogy az Artnet News lehozott néhányat Drenth woke-ellenes, szélsőségesen jobboldali, eredetileg hollandul megjelent Twitter-bejegyzéseiből.
Drenth-et elődje, Charlotte Van Leerdam is bírálta, amiért a sajtó nyilvánossága előtt beszélt Van Leerdam egészségügyi állapotáról, nevezetesen arról, hogy rákkal diagnosztizálták. Van Leerdam idén júliusban halt meg.
Savelkoul saját múzeumi hátterét kívánja felhasználni a TEFAF intézményi jelenlétének erősítésére. Közleményében azt is hozzátette: „prominens művészeti intézményként és befolyásos szereplőként a TEFAF még mindig kiaknázatlan potenciállal rendelkezik társadalmi kérdésekben, tudományos hatásban, miközben segítheti a művészettörténeti tudás megőrzését a fiatal műkereskedők és a gyűjtők jövő generációi számára.”
A TEFAF-ról korábban itt írtunk helyszíni beszámolót.