Hirdetés
Hirdetés
— 2024. július 2.

Marina Abramović és Banksy színesítették a Glastonbury fesztivált

Abramović performansza be volt tervezve a programba, míg a street art művész akciója meglepetés volt a múlt hét végén zárult brit zenei fesztivál látogatói számára.

A méltán híres Glastonbury zenei fesztiválon, melynek idén a migráció az egyik fő témája, nagy sikert aratott Marina Abramović szerb konceptuális és performansz művész csend-előadása, a Seven Minutes of Collective Silence, amely a művész megfogalmazása szerint „az emberi történelem sötét pillanataira” emlékeztet.

Abramović hét perc néma csendre invitálta az egyébként magától értetődően extrémhangos, idén június 26. és 30. között lezajlott zenei fesztivál látogatóit a rendezvény harmadik napján.

Marina Abramović a Glastonbury fesztiválon Fotó: Oli Scarff / AFP

Később egy másik művész meglepetésszerű mutatvánnyal „szórakoztatta” a fesztivál közönségét: Banksy egy felfújható csónakot küldött a tömegbe a brit Idles együttes koncertje alatt. A Guardian szerint, a zenekar nem tudott előre Banksy akciójáról.

Banksy performanszának célja az volt, hogy megidézze a bevándorlók által az óceánokon való átkeléshez használt csónakokat. A gumicsónakon egy csoport bábut helyezett el, pont úgy, ahogy a menekültek szokták elfoglalni helyeiket a lélekvesztőkön.

Fotó: Banksy

A tutaj a Danny Nedelko című dal alatt jelent meg, amely kifejezetten a bevándorlással foglalkozik, szövege olyan mondatokat tartalmaz, mint például:

„A félelem pánikhoz vezet, a pánik fájdalomhoz,
A fájdalom dühhöz vezet, a düh gyűlölethez”.

Vasárnap Banksy videót tett közzé a tutajról, ezzel gyakorlatilag megerősítve, hogy ő készítette a munkát.

Záborszky Gábor