Hirdetés
Hirdetés
— 2024. február 29.

Iróniát tessék! – A mű heti ajánlója

A túlélés egyik biztosítéka a humorérzék, mely a legnagyobb fájdalmakon és a legnagyobb félelmeken való felülemelkedés hathatós eszköze lehet. S aki az efféle művészet befogadását nem csak magányos kiállításnézőként élné át, vegyen részt egy oldott hangulatú Párlatvezetésen.

Kedves Olvasó, Ön A mű heti, minden csütörtökön jelentkező kiállítás- és programajánlóját olvassa.

Godot Labor /// Its’s fine ____a tehetetlen kiállítás

„A 2022-ben alakult it’s fine művészcsoport egy anti-szuperhős mozgalomként határozza meg önmagát. Tagadják a világ pozitív alakulását, viszont a szorongás helyett a szembenézést választják. Társadalomkritikájukat mélyről jövő iróniával fogalmazzák meg, amelyből árad az őszinte keserűség, a világunkat behálózó depresszió, a kilátástalanság és az áldásos ignorálás képességének vágya. (…) A tárlat célja a kritikus hang felerősítése és a hazai művészeti szcéna fürdővizének felpaskolása, valamint az állandó motiváltság elvárásában kifáradt tömegek egyesítése a radikális, fáradtságtól megittasult kiábrándultságban.”
A művészcsoport tagjai: Balogh Gallusz, Barcza Réka, Gáspár Annamária, Gulyás Andrea Katalin, KristofLab, w.Horváth Tibor. A kiállítás kurátora Cserhalmi Luca.

2024. június 23-ig.


1111 Galéria /// Lődi Áron: Metallurgia

„A Metallurgia című kiállítás a financiális és identitásválságba került egykori Dunaferr (új nevén Liberty Dunaújváros), illetve azon keresztül a régiónk kísértő múltját és különféle jövővízióit az újmaterializmus és az „ipari gótika” (B. M. Marshall) eszköztárát alkalmazva térképezi fel. (…) Lődi Áron (1996) ezt a hagyományt reaktiválva kutatja a gyár és az ország legjelentősebb szakszervezetének paradox temporalitásokban és identitásokban rejlő (spektro)politikai potenciálját, a jelenlegi konzervatív, illetve disztópikus jövőképzeteket opponáló spekulatív, autonóm jövőhorizontok lehetőségét is körvonalazva.”

2024. március 23-ig.


Neo Kortárs Művészeti Tér /// A mélység/élesség – Remekművek a Magyar Fotográfiai Múzeum gyűjteményéből

A városligeti kiállítóhelyen bemutatott tárlat képanyaga hét tematikus csoport mentén mutatja be a fotográfia műfajainak alkotói attitűdváltozásait a 19. századtól napjainkig. A Mozdulat, A város arcai, az Arcok, a Táj, a Trompe-l’œil, Az erőszak arcai, valamint a Sorsok című részek felmutatnak szocio és dokumentarista és magára amédiumra irányuló önreflektív technikákat is – többek között André Kertész, Moholy-Nagy László, Brassaï, Martin Munkácsi és Robert Capa legfontosabb munkáin keresztül.

Fotó: Liget Budapest, Szabó Bence

2024. május 12-ig.


2B Galéria /// A halállal kapcsolatban

„Veszteségeink számosak. Nem beszélünk róla, esetleg közhelyes mondatokat fűzünk a szomorú eseményekhez. Valójában nem tudunk vele mit kezdeni. A gyomrunkban marad, és zavartan kívánunk részvétet. Kísérletet teszünk arra, hogy legalább enyhítsük a kényszeredett csendet. Csoportos kiállításról lévén szó, osztozhatunk a fájdalmon, akár felül is emelkedhetünk rajta” – Roskó Gábor, a kiállítás kurátora.

Résztvevők: Ágoston Lóránt, Detvay Jenő, Duliskovich Bazil, Karina Horitz, Korányi Barna, Láng Orsolya, Malya Attila, Orosz Fanni, Patócs Peti, Roskó Bea, Szalay Ignác, Szikszai Károly, Várnai Gyula.

Malya Attila

2024. március 22-ig.


Miskolci Galéria /// Lenkey -Tóth Péter: Lassú fordulat

„Lenkey-Tóth Péter festményeivel arra tesz erőfeszítést, hogy napjaink művészetfogyasztásába visszahozza az utóbbi évtizedekben kiveszett elmélyülést. A keleti életfilozófiák, egyszersmind a japán grafika ismérvei köszönnek vissza azokon a tökéletes és precíz alkotásokon, melyekbe a festő belecsempész egy-egy véletlenszerű aszimmetriát” – Zuh Deodáth eszmetörténész.

Lenkey -Tóth Péter: Tablecloth

2024. április 28-ig.


+1
Libella Kávézó /// Párlatvezetés

Pacsika Rudolf tart a kocsmArt színeiben tárlatvezetést Hype és kóma című kiállításában, melyen rajzaiból, vázlataiból, terveiből, kisebb méretű objektjeiből láthatunk egy „laza elrendezésű” válogatást.

„Pacsika Rudolf képzőművészeti tevékenysége üdítően sokszínű és behatárolhatatlan. Korábbi munkáira alapvetően a konceptuális dematerializáló attitűd volt a jellemző. Ennek megfelelően rendkívül szabadon váltogatja alkotásainak megjelenési formáit: rajz, objekt, szobor, fotó, videó, festmény, kinetikus és digitális megoldások, meghökkentő egyensúlyi szituációk. (…) Az ötleteinek, szellemes, könnyed, játékos és kritikus megoldásainak egyszerre van racionális, metafizikai és mindezt megkérdőjelező olvasata, mégsem süllyed melankóliába.”

2024. március 2. 17:00.