
Same, same… – A mű heti ajánlója
Fémtestek, oszcilláló vizualitás, szintetizáló analízis, kifordított porcelán, parabolikus vonalak és osztrák-magyar fotósógorság – tavaszodó kiállítási körkép.
Virág Judit Galéria /// Majoros Áron: Imagináció
Majoros Áron Zsolt leginkább fémből alkot műtárgyakat, installációkat; fő témája az emberi test, amely klasszikus formájában, mégis 21. századi módon jelenik meg művészetében. Látványos, layerekből összerakott műtárgyai egyaránt hatnak a szemre és a pszichére; miközben egy belső kontemplatív nyugalmat teremtenek. Majoros művei mellett NagyMolnár (Nagy Krisztián és Molnár Csaba) és Kelemen Károly munkái is megtekinthetők a galériában.

2025. április 16-ig
Deák Erika Galéria /// Nadia Kaabi-Linke: Ascending Cycles
A tuniszi születésű, Berlinben élő Nadia Kaabi-Linke idő- és helyspecifikus művészete konkrét eseményekből inspirálódik, kulturális és történelmi, társadalmi és politikai konstellációk mentén olvasható. Művei a művészet- és politikatörténetben jelen levő erőszak és a múlt törlésének rejtett nyomait ássák elő, azokat a jelenségeket világítják meg, amelyek a mai társadalmakban gyakran láthatatlanok maradnak. A művész alkotásaiban sokféle szimbólum és metafora jelenik meg, ezek szociálpszichológiai témákhoz kapcsolódnak: az észleléshez, az emlékezethez, valamint a földrajzilag és politikailag megkonstruált identitáshoz. Műveinek vizualitása a szépség és a nyers erő, a kifinomultság és a brutalitás között oszcillál, így a nézőt a félelem és a vonzás, a taszítás és a vágy egymásnak ellentmondó erőinek játékába vonja be.

2025. április 17-ig
Faur Zsófi Galéria /// Gulyás Andrea Katalin: Törékeny stabilitás
Gulyás Andrea Katalin alkotásaira általánosságban jellemző az analízis-szintézis gondolatköre, elemeire bontani valamit (akár elméleti, akár fizikai síkon), aztán egy új rendszer szerint összerakni, ami egy kifordított valóságba vezet bennünket. Művei sokszor a hétköznapok tárgyait mutatják be, egy szakrálisabb létbe helyezve át azokat, amelyekre a „hétköznapi metafizika” címszót alkalmazza. Törékeny stabilitás című kiállításán a kiállított munkák szinte mindegyike valamilyen formában a porcelánt, mint használati tárgyat dolgozza fel.

2025. április 17-ig
Neon Galéria /// Haász Katalin: Láncgörbe
Láncgörbék által meghatározott elképzelt terekből indul ki Haász Katalin új kiállítása.
„A gravitáció által formált és a nekem nehezen értelmezhető matematikai egyenlettel leírható görbe festészeti átlényegítése átélhetővé teszi számomra Edward Frenkel matematikus Gödeltől származtatott állítását, miszerint a matematikai fogalmak önálló – embertől, időtől, tértől független – valóságot alkotnak.”

2025. március 21-ig
Capa Központ /// Hasonló, de mégis ugyanolyan
A tárlat négy fotós munkáiból válogat: „Klaus Pichler osztrák fotós Aranykor, mielőtt véget ér című sorozatában olyan bécsi talponállókba nyerünk betekintést, ahol hatvan éve állni látszik az idő, mellette pedig Sivák Zsófia magyar fotográfus Áraink forintban értendők című képanyaga a vidéki Magyarország falusi kocsmáinak világából villant fel leíró képeket. A kétmilliós osztrák főváros szuterénhelyiségeinek eltűnőben lévő tárgykultúrája és vevőközönsége meglepően emlékeztet a háromezer fő alatti vidéki magyar falvak utolsó közösségi tereire és az odalátogatókra. Nincs ebben semmi meglepő, mondhatnánk, hiszen csupán 400 kilométerre vannak a helyszínek egymástól, de a 120 évvel ezelőttig az Osztrák–Magyar Monarchia ernyője alatt egyesülő országok XX. századi sorsa erőteljesen más irányt vett és emiatt mára Ausztriát Nyugat-Európához, a szomszédos Magyarországot viszont Kelet-Európához szokás sorolni. Az előítéletek ellen dolgozó vetítéspár olyan közösségi tereket mutat be mindkét országból, amelyek utolsó óráikat élik és bár sok ember számára otthonpótlékként funkcionálnak, nyom és valódi alternatíva nélkül tűnnek el. Bődey János magyar fotóriporter Mi újság? Ezer éve… Falunapi pillanatképek című munkája a falvak elnéptelenedése miatt halványuló, de még inkább a globalizáció miatt átalakuló magyarfalunapok világáról ad pillanatképet. Reiner Riedler osztrák fotós A Paradicsom ezen oldalán című sorozata viszont kifejezetten a tradícióval nem rendelkező tömegrendezvények felé fordítja kameráját és a globális fesztiváldömping osztrák termékeit, testépítő eseményeket, erotikus vásárokat és karneválokat helyezi középpontba.

2025. április 27-ig
Borítókép: Klaus Pichler, az Aranykor alkonyán című sorozatból