Hirdetés
Hirdetés
— 2023. augusztus 14.

A Phillips aukciósház közvetlen értékesítésbe kezd Dropshop néven

A 18. század végén Londonban alapított, de már 10 éve teljes egészében a Mercury Group orosz luxuscikk-értékesítő cég tulajdonában lévő árverezőház új e-kereskedelmi platformot nyit augusztusban, hogy a művészeket közvetlenül kösse össze a vásárlóikkal.

A Dropshop névre keresztelt platform kifejezetten ide készülő műalkotásokat kínál eladásra 2023 augusztusától. „A Dropshop az első és egyetlen olyan platform a nemzetközi aukciós szférában, amely közvetlenül a művészekkel dolgozik együtt, megszakítva az elsődleges és a másodlagos piac közötti hagyományos, régóta fennálló dinamikát” – áll a Phillips közleményében.

Az aukciósház minden lépésben együttműködik majd a kijelölt partnerekkel, a koncepciótól a kurátori munkán át egészen a gyártásig és a promócióig. A tárgyak korlátozott ideig a Phillips weboldalán lesznek elérhetőek. Az ajánlatok exkluzívak: minden hónapban új „drop”-ot terveznek, új együttműködőkkel.

„Mindig új utakat keresünk a gyűjtőkhöz, és törekszünk arra, hogy reagáljunk azokra az impulzusokra, amelyeket a kortárs piacon látunk” – mondta Amanda Lo Iacono, a Philllips aukciókért felelős vezetője az Artnet Newsnak. „A Dropshop koncepciójára mind a gyűjtők, mind a művészek és együttműködők részéről igényt láttunk.”

Cj Hendry: Crown 
A művész és a Phillips jóvoltából.

Az első résztvevő művész az ausztrál születésű, Brooklynban élő Cj Hendry, aki hiperrealisztikus rajzairól és bonyolult installációiról ismert. Ő egy vörös, korona formájú tárgyat készített az első „drop”-hoz. 

„Cj egy 100 darabos szoborszériát készít, meghatározása szerint az árak 5 és 5 millió dollár között mozognak majd” – mutatta be az első akciót az aukciósház vezetője.

Ha a vevő a Phillips platformon keresztül továbbértékesíti a művét, a művész jogosult lesz az eladási ár 3 százalékának megfelelő viszonteladási jogdíjra, amely megfelel az Egyesült Királyságban érvényes viszonteladási jogdíj mértékének.

„Ami igazán nagyszerű ebben a platformban, hogy itt valóban igazi partnerként tudunk fellépni” – mondta Lo Iacono, utalva arra, hogy a művészek így jobban részt tudnak vállalni a kereskedésben.