Hirdetés
Hirdetés
— 2025. május 12.

Egyik zsebből a másikba került a Frieze – a kabát ugyanaz

A hónapok óta tartó iparági találgatások után az Endeavor bejelentette, hogy eladja portfóliójának központi elemét, az egyik legfontosabb művészeti vásár-komplexumot, a Frieze-t egy új cégnek, amelyet Ari Emanuel, az Endeavor korábbi vezérigazgatója alapított. A felek 200 millió dolláros üzletet írtak alá.

A Frieze-nek 2016 óta volt a Beverly Hills-i székhelyű Endeavor szórakoztatóipari holding a többségi tulajdonosa. A cég októberben hozta nyilvánosságra, hogy eladná a Frieze-t, még a Silver Lake magántőke-befektető cég 13 milliárd dolláros felvásárlását megelőzően, amely márciusban került az Endeavor tulajdonába.

Annak érdekében, hogy a Frieze ismét az ő irányítása alá kerüljön, Emanuel létrehozott egy még meg nem nevezett globális rendezvényekkel és élményekkel foglalkozó vállalatot, amelyet egy globális befektetőkből álló konzorcium támogat. Ezek közé tartozik az Apollo Global Management Inc. és a Redbird Capital Partners – írja a Bloomberg. A Frieze egy közlemény szerint „alapító része” lesz Emanuel cégének. Azt egyelőre nem tudni, hogy hol lesz a cég székhelye.

A felvásárlás magában foglalja a hét művészeti vásárt – a két éve felvásárolt New York-i The Armory Show-t és az Expo Chicagót; a Frieze Londont és a Frieze Masterst Nagy-Britanniában, a Frieze Los Angelest és a Frieze New York-ot, valamint a Frieze Seoul-t –; a Frieze magazint és a londoni No.9 Cork Street galériamegosztó kezdeményezést is.

„A Frieze mindig is inspiráló forrás volt számomra – mind szakmailag, mind személyesen” – mondta Emanuel egy nyilatkozatban. „Mivel közel egy évtizede dolgozom a csapattal, első kézből láttam a közösségük erejét és azt az ambíciót, amely a kortárs művészet hatókörének és megértésének kiterjesztésére irányuló küldetésüket vezérli. A Frieze jó helyzetben van a további növekedéshez, és stratégiai sarokpontot jelent az új globális rendezvényplatformunkban.”

A Frieze körüli korábbi akvizíciókról itt írtunk.