Hirdetés
Hirdetés
— 2023. november 3.

Orosz kézből kínaiba vándorolt a The Art Newspaper

A hongkongi székhelyű AMTD Group pénzügyi szolgáltató konglomerátum megvásárolta a londoni és New York-i székhelyű The Art Newspaper művészeti kiadványt, mely 2014 óta Inna Bazhenova orosz gyűjtő tulajdonában volt.

Az AMTD – amely tavaly megvásárolta a L’Officiel globális divatmédia-csoportot, és vele együtt az azonos nevű, 102 éves ikonikus francia divat- és életmód-kiadványt – azt tervezi, hogy a lap fő irodáját Párizsba költözteti, hogy növelje franciaországi jelenlétét.

A tavaly júniusban bejelentett üzlet október 20-án zárult le, és a vállalat birtokába került az elismert nemzetközi művészeti kiadvány, mely több mint harminc országban dolgozó több mint ötven fős tudósítói hálózattal rendelkezik. Az 1990-ben az olasz kiadó, Umberto Allemandi által alapított The Art Newspaper szintén az általa alapított Il Giornale dell’Arte című olasz művészeti folyóirat mintájára havonta jelenteti meg nyomtatott kiadványát, valamint onlline felületén naponta frissül. A kiadvány emellett napi hírlevelet és heti podcastot is készít.

Calvin Choi, a UBS korábbi befektetési bankára, az AMTD elnöke és fő részvényese lesz a The Art Newspaper elnöke, amelynek igazgatótanácsában Mark Lo, a franciaországi székhelyű pénzügyi technológiai cég, az AMTD Digital leányvállalatának vezérigazgatója és ügyvezető igazgatója is helyet kap. Feridun Hamdullahpur, az AMTD független igazgatója a kiadvány független igazgatósági tagjává vált.

A The Art Newspaper 2014 óta Inna Bazhenova orosz gyűjtő tulajdonában volt. „Az elmúlt 10 év csodálatos és izgalmas időszak volt számomra” – mondta Bazhenova egy nyilatkozatában. „Nagyszerű volt látni, ahogy a lap egyre erősebb lett. Örömmel tölt el, hogy Calvin Choi vezetésével az AMTD elkötelezett a The Art Newspaper jelenlegi modelljének folytatása mellett a digitális oldal és a márka földrajzi jelenlétének növelésére összpontosítva”. Bazhenova a kiadvány újonnan létrehozott igazgatótanácsának tanácsadója marad a zökkenőmentes átmenet biztosítása érdekében. Alison Cole, aki az elmúlt öt és fél évben a kiadvány főszerkesztője volt, a hónap elején jelentette be távozását. A fejleményekről az Artforum számolt be.