A Frieze megvásárolja a The Armory Show-t és az Expo Chicagót
A londoni székhelyű műkereskedelmi és média franchise tovább terjeszkedik az Egyesült Államokban a két legnagyobb amerikai vásár megvételével. A New York-i The Armory Show már a Frieze tulajdonában van; az Expo Chicago megvásárlása pedig jelenleg zajlik.
A cég sajtóközleménye szerint – melyet a The Art Newspaper is idézett – mindkét amerikai vásár saját márkája alatt és jelenlegi csapataival működik tovább. Az 1994-ben alapított és minden év szeptemberében megrendezett The Armory Show ügyvezető igazgatója továbbra is Nicole Berry lesz; az évente áprilisban esedékes Expo Chicagót pedig ezután is a vásárt 2012-ben alapító Tony Karman fogja irányítani. Mindketten a Frieze további – londoni, New York-i, szöuli és Los Angeles-i – vásárainak vezetői mellett dolgoznak majd.
Hogy a kívülállók számára minden marad a régiben, többek közt az is alátámasztja, hogy a Frieze New York következő kiadását továbbra is a The Shedben tartják májusban.
„Ezek az akvizíciók a Frieze történetében átalakulást jeleznek: lehetővé teszik, hogy tovább terjesszük jelenlétünk az Egyesült Államokban, azaz a világ vezető művészeti piacán” – nyilatkozta Simon Fox, a Frieze vezérigazgatója, majd hozzátette: New Yorknak és Chicagónak saját művészeti ökoszisztémája van alkotókkal, galériákkal, gyűjtőkkel, így fontos fegyvertény, hogy ezekben a városokban is erősíteni tudják a márkát.
Eddig a Frieze évente öt művészeti vásárt rendezett: a Frieze Londont és a Frieze Masterst októberben Nagy-Britanniában, a Frieze Los Angelest februárban és a Frieze New York-ot májusban az USA-ban, valamint a Frieze Seoul-t szeptemberben Dél-Koreában. A Frieze Seoul-t idén szeptember 6. és 9. között másodjára, míg a Frieze Londont októberben már huszadik alkalommal rendezik meg. A Frieze-nek 2016 óta a Beverly Hills-i székhelyű Endeavour szórakoztatóipari holding a többségi tulajdonosa.
A The Armory Show legutóbbi, 2022-es kiadásáról Berecz Ágnes írt helyszíni beszámolót, mely itt olvasható el.